h1

Mina planer sprack!

januari 21, 2009

Jag hade för höga planer på min dag idag. Jag skulle göra så mycket, städa framför allt. Tänkte göra det idag eftersom jag jobbar hela helgen. Men det sprack, jag blev inringd och fick jobba istället. Vilket jag egentligen är tacksam över eftersom det ger iallafall lite mer extra pengar vid slutet av februari, pengar man inte räknat med är alltid välkommna. Det resulterade iallafall i att jag fick jobba imorgon med. Och sedan har jag ju hela helgen med och det ger bra betalt.

Men när jag kom hem idag var jag helt slut, jag somnade faktiskt på soffan en stund och det är väldigt ovanligt. Jag gillar inte att sova på dagen eftersom det gör att man är tröttare resten av dagen, men nu var det bara en timmes vila så jag hoppas att jag kan sova inatt nu. Ska ju upp tidigt med barnen imorgon.

Det gick bra på jobbet och hemma har det mesta flytit på, ja förutom att min städning blev lidande. Men eftersom sambon jobbar kväll imorgon lovade han mej att ta hand om det av städningen som behövdes imorgon på dagen. Snällt va? 

99763za7tvfxv0w

12 kommentarer

  1. En bra lösning på städningen och skönt med klirret i kassan! Mitt konto är väldigt tomt just nu…
    Suck!


  2. Ja det är inte ofta det blir som man tänkt sig. Jag hade tänkt att hinna med mycket nu tis o ons men istället blev jag sjuk o orkade inte mycket alls !! Nu är det arbete som gäller resten av veckan o även mån o tis =O
    Ha de gott !!


  3. Skönt att sova en stund :)


  4. ja, är man trött så är man :)


  5. Godmorgon o tack för titten in till mig!
    Hoppas du fått sova inatt! Vet hur det är att ligga där o vrida o vända på sig o inte kunna sova….
    Kramen!
    Ragnvi


  6. Hejsan!

    Ja, visst blir det så rörigt med allting när det inte blir som man har tänkt sej att det ska bli!? Fast… Ibland blir det ju faktiskt bättre än vad man har förväntat sej, så det behöver ju inte enbart vara till ondo med omkullkastade planer… Och det låter ju bra att någon annan fixar städningen! :-)

    Ha en fin dag!


  7. Så blir det ofta för mig..man planerar asmycket och så blir ingenting gjort… =/

    Hoppas du hade en bra dag iallafall!


  8. Snällt o snällt… Det är väl lika mycket hans, som ditt, ansvar att städa. Du är ju snäll mot honom varje gång du städar i så fall. :smile:


  9. Ja, alltid bra med mycket jobb pengamässigt, men ta hand om dig också. Jobba inte för mycket.


  10. Så är jag med, planerar (och skriver det i min blogg med tyvär) men så ändras oftast planerna. Men snällt att du får hjälp.


  11. Man måste ju hjälpas åt helt enkelt… Det är ju inte bara du som bor i hemmet. Alla ska hjälpa till, tycker jag iaf. Även om jag är lite så att om nån annan städar så tycker inte jag att det är tillräckligt å vill göra det själv haha


  12. Gott med lite extra pengar i kassan, hade gott! kram



Kommentera

