h1

Stora bloggpriset!

januari 20, 2009

Stora bloggpriset!

Det här med stora bloggpriset är en sjukt rolig grej. Något som jag tycker kanske är mindre tråkigt med hela denna grejen är att det bara är de ”större” bloggarna som är med. Det finns en sjukt stor uppsjö av massor av bloggar så jag kan förstå att detta inte har varit lätt. Det är alltså bara en enda av dessa bloggar som jag flitigt följer och det är Tonårsmorsa. Därför är hon den enda som kommer att få min röst varje dag. Jag har skummat igenom andra bloggar i de andra kategorierna men har inte hittat något som jag egentligen gillar. Så därför struntar jag i de andra kategorierna, jag håller mej till att rösta på tonårsmorsa varje dag. Hennes blogg har jag följt så länge jag har bloggat och det är precis det som en blogg ska ha. Något som tilltalar en.

Men tillbaka till det tråkiga, det där om att bara de större bloggarna är med. Jag tycker att det är himla tråkigt för enligt mej finns det ett enormt stort hav av bloggar att välja mellan. Och de flesta av dessa bloggar är såna bloggar som jag aldrig ens skulle titta i längre än bara några sekunder. Jag tycker att det är synd, för en sån här chans med det stora bloggpriset hade kunnat vara att man fick upptäcka nya ”små” bra bloggar, men istället är det precis tvärtom. Lite synd tycker jag.

Bara för att man har många läsare behöver det inte betyda att man skriver bättre än andra, utan det kan bara vara så att den ”lilla” bloggen inte blivit upptäckt en.

78322s5dn8f0y32

12 kommentarer

  1. Kan bara hålla med dig.
    Jag har skummat igenom den där listan men ingen av bloggarna intressear mig alls.

    Jag läser uteslutande alla dessa småbloggar.
    Och ja iof tonårsmorsan har jag fått upp ögonen för men den är inte som dem andra måste jag säga.

    Svar: Nej jag läser inga stora bloggar, de intresserar mej inte. Nej tonårsmorsans blogg är inte som de andra, den är bäst helt enkelt :-)


  2. Jag kan hålla med dig i kritiken, men gissar att det svåra blir att nominera samma småblogg, flera stycken. Eftersom jag även sitter med i juryn (nej, man fick inte rösta på sig själv! ;-) ) så kan jag säga att INGEN av de bloggar som jag varit med och röstat fram är med i nomineringen…!

    Så, som sagt är det nog svårt att få fram småbloggar.

    Å andra sidan är jag också lite förvånad över att det inte är så många riktiga ”storbloggar” med. Varken Blondinbella, Kissie eller Kenza och de andra stora bloggarna i modekategorin, till exempel, har fått tillräckligt många nomineringar för att hamna i finalen, det är lite förvånande.

    Men, som sagt, ingen av de bloggar som jag nominerade (”små” bloggar) är heller med i finalen!

    Tack för att du vill rösta på mig, då vet jag i alla fall att jag får EN röst! ;-) Kram! ♥♥♥


  3. Ja det är inte klokt,hehe
    Läs gärna mina senaste inlägg,väldigt starka inlägg


  4. Bra skrivet!


  5. Det tackar man för =)


  6. Nej men :O hahah
    Varför inte :D?


  7. Håller med dig i vad du skriver, det finns så många bra bloggar där ute som ännu inte blivit upptäckta… =)


  8. Jag håller med dig. Tycker att de kunde ha haft två kategorier, alltså där okänd bloggare fick tävla mot varandra.


  9. Håller verkligen med!


  10. Jag håller med att det finns en otrolig uppsjö av oss småbloggare som är otroligt duktiga. Duktiga på att uttrycka sig i skriften. Uttrycka sig med fotograferingen. Sedan att det är få som funnit de småbloggarna är bland annat för att man inte har presenterat sig runt omkring… Sålt sig själv, kanske? Ha en härlig tisdagskväll! kram Anna


  11. Håller med dig. Det är samma blogare som syns ständigt och jämt.


  12. jag kan inte göra mer än hålla med.. fler små bloggar borde få synas lite mer.. kram malin



Kommentera

