h1

Seven Pounds (2008)

januari 20, 2009

Seven Pounds

Handling: Ben är en djupt deprimerad skatteutredare, hans fru gick bort hastigt i en olycka. Han vill ta sitt liv och planerar det nogrannt. Ända ut i varenda detalj. Han letar reda på sju personer som hamnat snett eller som är i form av någon hjälp och förändrar deras liv för all framtid. Men under tiden som han planerar sitt självmord träffar han en ung kvinna vid namn emily. Han förälskar sej och hans tillvaro gungar till, han får beslutsångets. 

Betyg & Motivering: 4½ av 5. Det var länge sedan jag såg en sån otroligt gripande film. Will smith i huvudrollen gör det så bra. Svårt att hitta en annan skådespelare som kunde gjort det bättre. Mannen i filmen är den mest osjälviska man man sett. Filmen har ett budskap och den stannar kvar i hjärtat länge efter att man har sett den. Jag tycker absolut att om man har möjligheten att se filmen ska man göra det för annars missar man mycket.

image1

15 kommentarer

  1. nej d e inte varje dag :) men kul när de händer:)


  2. Verkar vara en sevärd film. Ska jag helt klart försöka se någon gång. Ja visst blev min lilla Hobbit fin! ;o)


  3. sv: jo det är ju oftast så, att man har höga förväntningar på hajpade filmer, så jag väntar nog.. ett bra tag. är så trött på vampyrsnacket haha.


  4. Den har jag inte sett men det verkar som jag kanske skall göra det.


  5. Det verkar vara en riktig Malin-film det där…. TAck för tipset!


  6. finns den på dvd? Eller går den på bio?

    Svar: Jadu det var en bra fråga, Jag har liksom ”lånat” den :)


  7. vad roligt =) du är mer än välkommen!


  8. Det låter som en film i min smak. Ska försöka se den! Kram och hoppas du har en bra vecka!


  9. sv: varför har du ej ätit sushi då? :>
    gillar du ej rå fisk (Som sill?) :>


  10. Har inte sett filmen, men den låter onekligen intressant! Trevlig blogg du har! Återkommer!


  11. Sv; Javisst är den snygg=) Fanns även linnen med samma text på!
    Håller med om att filmen är bra, jissen så berörd jag var när jag sett den. Tårarna rann och jag kunde snabbt sova för tankarna gick verkligen på full speed.


  12. Så många bra filmer du lyckas hitta! Tack för tipset.


  13. Då ska jag försöka se den, för den verkar bra! =)


  14. Någon som får ihop vilka de sju personerna är som han hjälper i denna film? Efter att ha sett den och tänkt tillbaka så får jag bara ihop det till sex stycken..


  15. samma här, får bara ihop det till 6 pers, ezra, holly, sin bror ben, emily, connie, också den där gubben han gav benmärgs grejen, den sjunde hittar inte jag



Kommentera

