h1

Och så fångade vi en råtta..

januari 15, 2009

I somras skaffade vi två stycken honkatter, de är syskon. Världens sötaste kattungar, nu har de blivit väldigt fina katter och snart är det dags att sterilisera dem. Men iallafall idag på morgon när jag klev upp låg Busan på golvet och morrade högt och tydligt åt Stampa. Markerade verkligen att kom inte i närheten av mej. Det var ett lustigt betende tycke jag och skulle gå fram och kolla vad hon sysslade med, Och fick se att hon hade en råtta i munnen. Samtidigt som hon släppte den fräste hon och jag skrek för högan sky, för är det nått jag inte kan med så är det råttor. 

Barnen vaknade, idag behövde jag inte väcka dem utan de vaknade av mitt höga skrik. De flyger upp ur sängen och frågar mamma vad har hänt. Ebba börjar skrika när hon får se råttan, in i sovrummet och upp i sängen. – Ta bort den mamma. Och där står jag helt paralyserad. Jag kan inte skriker jag. Ringer min mamma i full panik… HUR KAN JAG HA RÅTTOR HEMMA HOS MEJ? Hon börjar skratta och säger att hon tror att den stora hankatten har tagit in den. Men nehe du den går jag inte på. Han har varit ute sedan igår klockan 16.00. Den måste ha kommit in fast vi bor på övervåningen.

Nu har den Busan släppt råttan på köksgolvet och jag kommer inte att sätta min fot där ute förrens sambon kommer hem klockan 16.00. Jag bara vägrar, jag ryser ju.. Jag klarar helt enkelt inte av råttor..

ratkat1

5 kommentarer

  1. Jag förstår dig….Råttor ska vara ute…)


  2. Finns inget värre än råttor och de ska definitivt hålla sig utomhus. Faktum är att det är ganska ovanligt att de kommer in i huset om det finns två katter. Hoppas det var ett ytterst tillfälligt besök!


  3. Hihi, det låter som en händelsefull morgon hemma hos er ;)

    Men jag förstår dig. Råttor är läskiga!


  4. Jag glömde ju säga att det var en supersöt bild på katterna :)


  5. Det är nog bäst att du vänjer dig för honkatter är duktiga möss och rått fångare…
    :-D



Kommentera

