h1

Äntligen kom körkortstillståndet!

januari 15, 2009

Jag skrev igår om att nå sina mål. Idag när jag öppnade brevlådan har jag kommit en bra bit på väg för det. Idag när jag öppnade brevlådan låg nämligen mitt körkortstillstånd där. Nu äntligen kan jag få börja övningsköra och det ska bli riktigt, riktigt kul. Så många gånger som jag sagt att jag vill ta ett körkort men aldrig kommit längre än att just uttala orden. Nu har jag kommit så långt att jag faktiskt får sätta mej bakom ratten med mamma på passagera sidan och köra bilen själv.

Denna dagen är efterlängtad. Nu innebär det att jag ska lära mej att köra bil, och sedan gå intensivkursen och efter det är jag inte alls beroende av andra längre. Jag kan söka jobb utanför sävsjö kommun och jag kanåka vart jag vill utan att behöva be om skjuts hela tiden. Jag behöver ett körkort helt enkelt. Och detta innebar att mitt mål är ett steg närmare. Jag sakta men säkert närmar mej ett perfekt liv, ett liv precis som jag vill ha det..

image4

9 kommentarer

  1. Grattis vännen.
    Själv kommer jag aldrig sätta mig bakom en ratt igen. Blev livrädd så jag skippar det där.

    Lycka till nu.

    kram Linda


  2. Hääärligt det! Snaart så får du sitta i biilen heelt själv å köra! Gött.


  3. Jösses. vet inte om jag kommer våga åka med dej sen :P


  4. Jag är full av beundran för att du ska ta körkort. Jag har ett sedan 20 år tillbaka men jag skulle inte vilja ta om det i dag. Verkar så krångligt.
    Önskar dig lycka till!!!


  5. Åhhhh så skojsigt!
    Marra, du är inte ensam om att ta körkort sent. Jag var 28 år och höggravid med sista barnet när jag tog körkort….det absolut bästa jag gjort. Fattar igentligen inte varför jag väntade med det.

    Jag tog mitt kort privat. Jag tog 5 körlektioner av en lärare bara för att korrigera av misstag. På 3 månader hade jag kortet!

    Håller mina tummar för dig gullet! Detta fixar du lätt!

    Kram

    p.s min syster är 44 år gammal och hat INGET körkort. Hon kommer aldrig ta nåt heller d.s


  6. Grattis och lycka till med övningskörningen!


  7. Grattis grattis, och lycka till i halkan ;)


  8. va kul, lyckatill=)


  9. Roligt…grattis.. Bäst man parkerar bilen för gott nu då.. *skrattar*



Kommentera

