h1

Det tråkiga vädret!

januari 14, 2009

En helt ny dag i detta kalla sverige. Jag vill ha vår nu, jag är trött på det kalla vädret. Idag är jag ledig och jag ska ägna förmiddagen åt att njuta av dagen och sen på eftermiddagen ska jag städa lite. Jag jobbar ju imorgon kväll sen så jag vill ha det gjort idag. Och det behövs eftersom jag inte kunde städa eller dammsuga igår så behövs det idag. Hunden hårar ner golvet på bara en dag. Det är väll en nackdel med att ha hund men eftersom fördelarna är mera så jämnar det ut sej.

Lilla tösen var jättetrött igår efter sin första dag hos dagmamman efter jul och det är ju förståligt. Den äldsta flickan är jättetrött idag istället även att hon fått sina timmar sömn och allt. Riktigt tjurig och gnällig på morgonen men hon brukar inte vara det så om hon är det någon morgon är försvarbart. Alla är vi ju trötta ibland och jag tror att detta vädret hjälper till hemskt mycket med. Det är svårare att stiga upp om det är mörkt ute..

78511fo3t1x2qz8

5 kommentarer

  1. MMMm ja vill åsså ha vår..Lite för att vi köpte sommarställe i höstas me..


  2. Godmorgon Marra. Hoppas du får en skön förmiddag med lite mys. Har man varit ledig som din tös, så tar det någon dag att komma in i rutinerna. Det blir nog bättre!
    Ha en härlig dag!


  3. Hejsan!

    Ja, roligare väder än det som är idag kan man onekligen vakna upp till… :-/ Grått, grått, grått… Men jag är glad att det inte också är vått, för då hade inte det som händer här idag kunnat göras! En snickare håller på att montera upp en skorsten på vårt hus, nämligen, så att vi äntligen ska kunna börja använda en kamin som vi köpte för över två månader sen. :-) Tanken på att ha en sprakande värmande brasa i köket kanske redan ikväll lättar allt upp sinnet en hel del! :-)

    Ha det fint!!!


  4. Själv har jag inget emot mörkret det tycks inte påverka mig. Men däremot denna blåst och detta regn hela tiden gör mig deppig.

    Hoppas du får en fin dag trots kasst väder.
    Kram Linda


  5. GodMorgon! Det finns något som heter ‘vår’ som är på G. Det är svårt att tro ibland, och det känns kanske avlägset, men för var dag närmar vi oss det. Våren, Ljuset, Värmen…det låter som en saga, men det är faktiskt sant!
    Kramis Marra!



Kommentera

