h1

Att nå sina mål..

januari 14, 2009

Alla människor sätter upp mål i livet. Hur de vill att sina liv ska se ut, en del har stora mål och en del har små mål. Att nå sina mål är svårt, det krävs enormt mycket kämpaglöd och så fort målen är uppnådda skaffar vi nya mål, nya saker vi vill åstakomma i livet. För ett par år sedan hade jag väldigt mycket mål, jag hade en väldigt klar bild hur jag ville ha mitt liv i huvudet. Det tog mej tid att klara dessa mål, men nu är jag där. Jag är klar eller nästan klar för jag har bara ett enda mål kvar att fullfölja. Sen är mitt liv precis som jag vill ha det. Det målet är att ta mej ett körkort. 

Jag väntar på att lämpet ska komma sedan kan jag börja övningsköra. Efter att ha övningskört ett tag ska jag gå en intensiv kurs och få mitt efterlängtade körkort. Ett mål jag hoppas jag blir klar med innan år 2009 blir år 2010. Jag ska försöka och ge allt för att klara av detta målet. Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska sätta upp för mer mål i livet, men det dyker alltid upp nya mål och nya erfarenheter i livet. 

Jag är med andra ord väldigt nöjd med mitt liv som jag har det nu. Jag fick kämpa länge men tillslut var det min tur att få vara det. För ett par år sedan trodde jag aldrig att det skulle bli min tur, men det blev det. Och det är jag otroligt tacksam för. Men jag vet också att jag växte enormt under perioden som jag jobbade på att nå mina mål. 

131203lgfqf8qfax

8 kommentarer

  1. Ja, du har så rätt i det där med målen, man skaffar sig nya med tiden.. Lycka till med körkortet! kram på dig!


  2. Helt rätt!
    Fin blogg


  3. sv: ja, såå bra :)


  4. Håller med ang målen!,Lycka till med körkortet,


  5. håller tummarna hårt du får kortet igår! å va skönt det känns bra med rättegången!
    kramis


  6. Grattis till att ha kommit en bra bit på vägen. Körkortet fixar du säkert!


  7. […] fångade vi en råtta.. Äntligen kom körkortstillståndet! januari 15, 2009 Jag skrev igår om att nå sina mål. Idag när jag öppnade brevlådan har jag kommit en bra bit på väg för det. […]


  8. Det är målen man har i sitt liv som håller en uppe! =)



Kommentera

