h1

Rättegång imorgon!

januari 12, 2009

Imorgon är då rättegången. Jag försökte leta efter inlägg jag skrivit då. Men insåg att de låg i den nergrävda bloggen. Eftersom det är sjukt länge sedan det hände känns det mer som i ett annat liv. Men för er som vill läsa de gamla inläggen kan läsa här och här.

Jag är fortfarande mållös hur man kan skada någon annan människa så medvetet, man sparkar inte med stålhätte träskor om man inte har för avsikt att skada den människan rejält. Min sambo var 2 mm från att bli rullstolsbunden. Så måste säga att det den killen gjorde var allvarligt. Min sambo har efter denna händelsen ”låst” in sej mer, kronisk huvudvärk och ett väldigt fult ärr längst ena sidan i ansiktet. Ett minne som han alltid kommer att få bära med sej. 

Då vill jag tilläga att han aldrig direkt varit människan som varit liten, varken till psyket eller växten. Men även ”tuffa” killar kan bli små. Jag personligen tycker att han tar detta bra och har gjort det hela tiden. Jag är glad att denna misshandel gått så bra som den gjort, för den kunde slutat mycket illa. Den ena killen som höll fast min sambo runt nacken fick armen avsparkad av sin kompis, så man frågar ju sej hela tiden. Vad hade hänt om den träffat huvudet..

Det kunde slutat hur illa som helst. Imorgon får vi se hur rättegången har varit…

438897cz63fr5nlw

9 kommentarer

  1. Usch då. Man vågar inte ens tänka tanken på vad som kunde ha hänt om han blivit sparkad i huvudet.
    Tittar in senare idag.
    Tankarna är hos Er.

    Svar: Han blev sparkad i huvudet flera gånger, men frågan är vad som hade hänt om just den sparken träffat. Ussh ja!! :O(


  2. Oj:( Hoppas din sambo känner sig bättre snart och att rättegången blir rättvis.


  3. Jag tänker på er. Hoppas att rättegången går bra. Kram!


  4. Hoppas att rättegången går bra och att det blir kompensation till din sambo för allt lidande det här har medfört!


  5. Han hade verkligen tur din sambo. Vilka människor det finns, det är helt ofattbart. Hoppas allt går bra på rättegången, kram!


  6. Jag tycker att våld är heelt jävla onödigt. Så tråkigt att människor ser våld som en lösning för en konflikt eller bara för att… ÅÅÅH!


  7. Usch, för att gå igenom en massa skit. Hoppas rättegången går bra och blir till er/din sambos fördel i alla fall. :-)
    Sen måste jag bara påpeka en annan sak… Det heter inte rullstolsbunden. Det har för negativ klang. Man blir buren av sin rullstol eller så är man hjulbent. ;-)


  8. *ryser* jag hoppas han får det straff han skall ha! uppdatera oss!!! kramis


  9. du får höra av dej sen och berätta hur det gick. min mottagning kan dock vara lite dålig då jag e i s-hult



Kommentera

