h1

Han gör sej osams med alla.

januari 12, 2009

Genom hela historien med pappa så har min faster stått vid sidan av mej och inte vikt en tum. Är det någon som verkligen stöttat mej är det hon. Hon och jag är så lika känslomässigt, det där med att ha dåligt samvete till alla människor fast man inte ska ha det. Det kommer från henne, hon bröt kontakten med pappa redan 2005 när han kom ut från fängelset. Även om det varit tufft för henne att göra det tror jag att hon i långa loppet har mått bättre av att ha honom på håll. Hon har inte hört ett ord från honom på fyra år, förrens i helgen. Då trillade det in en massa hot och elaka ord från honom på hennes mobil. Han undrade om hon raderat honom ur sitt liv bland annat, bad henne dra åt helvete och kallade henne en massa saker.

Jag måste säga att jag blir faktiskt inte klok på honom, vill han verkligen sitta i sin lägenhet själv med bara sin skata om dagarna. Vill han göra sej osams med hela släkten och absolut inte ha en enda människa kvar. Den enda som finns där för honom nu är min syster, men frågan är ju hur länge hon orkar. Jag tog hand om min egen pappa i 29 år, sen var det stopp. Sen förstod jag att det var aldrig jag som skulle ta hand om honom, det var han som skulle ta hand om mej. Jag blev självständigt och en smula, kanske inte en smula utan en hel brödkaka hårdare. Jag lärde mej att ingen skulle någonsin mer få sätta sej på mej. Ingen skulle någonsin mer får göra mej illa. Och i och med att jag lärde mej det kunde jag sätta ner foten och säga -Ingen mer skit!

En punkt som min syster mer kommer att komma till. Och då är han helt ensam, så jag förstår inte varför han inte är rädd om det han har och försöker att be människor som han sårar/sårat om ursäkt istället. Men hur det än är, även om han inte finns i mitt liv längre.. Älskar jag ju honom. Han gör sej själv mest illa tror jag.

77401d0t47txj7f

One comment

  1. Mm känner igen det där. Nu är min pappa död. Men OJJJJ vad svårt han hade att säga 1 litet ord.
    Förlåt



Kommentera

