h1

Till Pia från Mej!

januari 7, 2009

Hejsan Pia!

Jag blev nog något chockad av din kommentar. Jag satt stum en bra stund. Först snurrade det till, och jag undrade nog hur du hade hittat mej, internet är stort. Men sen kom jag på att det räcker nog med att folk googla Marra. Svårare än så är det inte.. *Skrattar*

Jag vet inte om det är rätt sätt att skriva till dej i min egen blogg, men visste inte riktigt hur jag skulle kunna svara tillbaka så det fick bli här.  Eftersom du följde mej på bloggkoll så återvänder du ju och kan läsa detta. Jag började blogga för ca 3 år sen och då var min värsta mardröm att någon skulle hitta mej som känner mej. Eftersom min blogg mellan varven är för öppen. Men under åren som gått har jag lärt mej att detta är jag – Take it or leave it-.  Men hade detta varit för 3 år sedan har jag blivit så rädd över att någon hittat mej och läser mina ord att jag raderat hela sidan. Men nu tycker jag bara att det var roligt, och det är ett bra sätt att hålla sej uppdaterad om någon annans liv.

Men det har hjälpt mej mycket när det gäller min pappa. Som du läst har jag brytit kontakten med honom, och i början skämdes jag för allt min pappa gjort, men fått lära mej att det min pappa gör för står för honom. Även om jag med handen på hjärtat kan säga att bryta kontakten med honom har varit svårt. Kanske något av det svåraste jag gjort.

Mognad, Jo vad det gäller mognad känner jag mej kanske lite för mogen ibland för min ålder. Men alla är vi tvugna att växa upp ibland. Och under dessa år som gått sedan jag flyttade tillbaka hit har jag verkligen hittat mej själv. Jag har vuxit som människa något otroligt, jag känner det själv. Jag är nog långt ifrån samma människa som jag var innan. 

Självklart kan vi ta en fika, nu har jag ju som sagt inte så mycket jobb längre som jag hade innan. Så det innebär ju mer ledig tid, och vet fortfarande inte vad jag ska göra på den lediga tiden. Hör av dej! Om du vill kan du skriva ett mail på facebook, så skriver jag ner telefonnr. MEN då kan det ta tid innan jag svarar för facebook är jag nästan aldrig inne på. Roligt att du skrev, gör gärna det igen!!

Kram Marra

(Och till er andra som inte har en anning om vem Pia är, så är det en tjej från… Ja hur ska man säga.. Det förflutna. )

193367whzw7bnz0l

3 kommentarer

  1. Det är roligt när gamla bekanta dyker upp och säger hej. Om det är en bekant som man tyckte bra om. Även om det är skrämmande så är det bara nyttigt :D hoppas ni fiikar många ggr å snackar skit å ha det trevligt ;)

    Svar; Jadå det är det. Men jag har kommit över min rädsla lite om att andra läser vad jag skriver :=)


  2. Jag hoppas att jag uppnår dom fort men vissa saker är svåra att uppnå fort, t.ex. lägenhet men vi får se. Rutiner har jag redan börjat med och det kommer i samband med dagis för Grim och ordentligt arbetssökande för mig.

    Tack tack för ditt tumhållande haha!

    Det ska bli kul att följa dej detta året för att se hur mycket och hur fort du uppnår dina mål.
    Lycka till, jag håller tummarna för alla dina mål :)


  3. skoj när ens vänner osm är riktigta vänenr fyker upp igen!
    kramis



Kommentera

