h1

Sista dagen på schema.

januari 6, 2009

Idag är min sista jobbdag på schema och det känns en aning panikartat. Vad händer sen, hur mycket jobb blir jag inringd på? Med tanke på att det kommit två vikarie till efter mej känns det inte som så stor chans att jag blir inringd mycket. Eftersom de delar upp arbetet på alla vikarie, i detta fallet sex stycken. Så man får ju vara glad om det bara är en dag i månaden. Jag förstår inte hur detta ska gå, vi kommer att få en tuff höst ekonomiskt isåfall. Eftersom det dummaste jag gjorde va ju att inte gå med i facket i sommras. Och nu är det försent. 

Det kommer även kännas konstigt att behöva gå hemma mycket igen, jag är van att inte vara hemma så mycket längre utan att bara vara hemma två dagar i veckan som alla andra. Kommer att kännas sjukt konstigt, men det får väll gå. Det där med jobb och pengar är alltid svårt. Och det finns inga jobb att söka heller. Bara att bita ihop och vara glad att julen är över för denna gången eftersom den alltid kostar mer pengar.

17bonusdolls01031l1

10 kommentarer

  1. Hej!

    Och tack för kommentaren i min blogg! :-)

    Så tråkigt med jobbet, men jag håller tummarna för att du kommer att bli inringd ofta!


  2. Hoppas att det fixar sig! Jag kommer också hålla tummarna för dig!

    SV: tack så mycket! Så roligt att du tycker det!


  3. Får väl hoppas att du får mycket jobb då. I början är det ganska skönt å bara gå hemma men när man har gjort det ett tag så e det ganska trist! Man vill ju helst ha ett jobb å få inkomst liksom! Blä!


  4. Jaa (: usch, så tråkigt när man msåte börja oroa sig för jobb, hoppas du har turen med dig så det löser sig fort(:


  5. Sv. Kan knappt bärga mig :D vill att den ska komma ut nu.


  6. Hoppas det ordnar sig för dig på något vis. Sonen ska börja söka jobb nu men det finns ju inga… Inte helt lätt, nej!


  7. Fin blogg:D


  8. Dä är alltid skitjobbit å gå hemma sådär i början.. själv har jag vant mej rätt bra nu lagom te jag ska börja plugga. =)


  9. Håller tummarna för att du ska få jobba mycket! Kram


  10. Vad jobbgt att int eriktigt veta hur framtiden och inkomsten kommer att bli. jag hoppas verkligen att det löser sig!!



Kommentera

