h1

Ekonomin ger inget annat än ångest!

januari 6, 2009

Vardagen är på väg hit och jag vet inte vad jag ska säga. Det ska både bli skönt och inte skönt. Det är skönt när det är lov samtidigt som det är fruktansvärt jobbigt när det blir lov och man sen ska ställa om sej till vardag igen. Det känns som man tappar greppet lite om tillvaron. Kan vara för att jag är smått deprimerad. Det var små jobbigt att gå från jobbet idag och inte ha en susning om hur framtiden för oss var det gällande ekonomin kommer att se ut. Jag fick sån superångest för någon halvtimma på jobbet. Hela magen knöt sej, sen försökte jag tänka på att det kommer att lösa sej. Det måste lösa sej, vi klarar oss, det gör vi alltid. Men det är ändå ingen rolig känsla.

Jag tror man måste försöka se ljust på det annars kommer jag nog att gräva ner mej. Eftersom jag har en tendens till att gräva ner mej för småsaker kan ni ju bara tänka er hur det skulle vara för denna sakens skull, för detta är ju allt annat än lite. Det gäller att ta en dag i taget, att inte fundera så mycket på framtiden. Utan bara hoppas att snart ljusnar det igen. Jag vet att det löser sej till sommaren, men det är långt dit. Det är många månader utan pengar.

Det är gräsligt vad man blir bekväm av att jobba och tjäna pengar. Vad lätt det är att ändra sitt levnande efter det. Jag funderar och funderar hur klarade man sej innan. Man gjorde ju det så därför måste man klara sej igen..

146813zi44rqjx5s

4 kommentarer

  1. Det ordnar sig säkert. Ta bara dag för dag. Min dotter är också vikarie, dom är också fler som delar på tjänst. hon har jobb några dagar till. Men på något sett kommer det att ordna sig för dej…. och henne. Men kul är det inte.
    Håller tummarna för dej!


  2. Ja visst är det konstigt. Jag har lärt mig att man lever efter det man har. Klart man saknar att kunna spendera om man varit van det ett tag men man får försöka se det som tillfälligt. Livet ändrar sig ständigt.


  3. Hej marra.. har följt dig genom bloggkoll någon månad nu, tycker det är skit kul att läsa om vad du har för dig nu förtiden, även om det kanske inte alltid är så roliga saker du skriver om, tex det här med din pappa. Med risk för att det här ska låta fel, men du har verkligen mognat en hel del sen sist. Självklart var du mogen då med, men du har liksom.. jadu, hur ska man förklara det, du skriver så bra & sådär.. hehe. Lust att ses på en fika någon dag? Med eller utan ungarna? Hoppas allt är bra för övrigt. Kram Pia


  4. Konstigt nog brukar det mesta ordna upp sig till slut. Du ska se att det gör det i det här fallet också! Många kramar!!



Kommentera

