h1

Min smarta dotter läxar upp mej!

januari 5, 2009

Jag är inte helt okey idag heller. Jag tål inte alkohol det konstaterade jag för länge sedan. Jag blir sjukt dålig, jag känner mej precis lika trött idag som igår och för att inte tala om hur magen är idag. Igår kväll sa jag ju då till min minsta flicka när vi låg på soffan att mamma kommer att må bättre imorgon. Så idag när jag satt i köket och de andra åt ville jag inte äta så säger min minsta dotter..

Dottern: Men mamma du sa igår att du skulle må bättre idag.

Jag: Umm, tyst..

Dottern: Mamma varför sa du så för då om du inte gör det..

Jag: Umm tyst..

Dottern: Men mamma svara mej då..

Jag: Ussh vissa saker går inte svara på.. *Skäms som en hund*

Vid såna här tillfällen får jag sjukt dåligt samvete när det gäller mina barn. Jag vill må bra. OM jag hade varit sjuk av nartuliga orsaker hade jag inte haft dåligt samvete, men nu mår jag ju dåligt av något jag själv orsakat. Och det är inte rätt mot barnen. Inte ens att jag dricker så sällan dövar mitt dåliga samvete. Jag borde inte ha druckit eftersom jag vet att det inte är värt att må dåligt i flera dagar. Och jag är vuxen, jag borde ha lärt mej att man kan faktiskt ha roligt utan alkohol..

(*Titta inte på min kassa sminkning nu*)

20090103612

9 kommentarer

  1. Nåja, du kan ju alltid trösta dig med att det kommer att gå över, även om du mår dåligt just nu.


  2. Om någon dag kommer du att må riktigt bra! ;)

    Ha en fortsatt trevlig dag i kylan!! =)


  3. Om ytterligare en dag mår du bättre men jag förstår hur du känner! Att må så kasst är liksom inte värt det.
    Kram!


  4. Du kommer må som en prinsessa i morrn, förhoppningsvis. ;o) Visst är man duktig som lär sig!? Men det kan det vara värt om man haft riktigt roligt. Allting har två sidor.


  5. Så dåligt samvete ska du ju inte ha ;) Det blir inte bättre med en alvedon eller nått då?

    SÖÖT bild.


  6. hahaha, dom är smarta ibland dom små liven ;)


  7. Allt ordnar sig som dom säger!!
    Sminkningen var okej!!
    Ha det gott, kram lena.


  8. men vilken sötnos!!! å du är ju med skitfin==) inte sett dig innan=) skoj att få et atnsikte=)
    jag dricker inte alkohol själv öht längre å jag har ändå roligast=) men din dotter är ju supersöt!!!

    å ang första inlägget , jag har ångest att vardagen börjar imorgon, tdigamornar, stress å allt annat…. URK!!!


  9. Jag lovar, jag tittar inte på din sminkning utan på din supersöta dotter:)
    Men, att den där baksmällan håller i sig sååå länge! Det är kanske en liten släng av influensan i alla fall?



Kommentera

