h1

Billig fylla :P

december 3, 2008

De ringde från optikern idag och sa att mina glasögon var klara och jag kunde inte vänta, jag var bara tvungen att åka in och hämta dem. Jag vart super nyfiken på hur det skulle vara att bära glasögon efter så lång tid. När jag plockade ur linserna och satte på mej glasögon i bilen, började hela huvudet att snurra och jag kände hur illamående jag blev. Snacka om billig fylla :P

Det gick inte över, jag kände mej helt vimmelkantig och det bara kände hel lustigt. Det var som en flashback 15 år tillbaka i tiden när jag stolt tågade ut från synsam men nya linser på mej. Då kändes det som man såg världen helt annorlunda. Nu denna gången kände man hur man såg världen igen fast på ett helt annat sätt. Ett konstigt, fyrkantigt sätt. Men jag tror att det helt enkelt handlar om hur man är vänjer sej! När det gått en tid är jag van vid glasögonen och tänker inte så mycket på att det är fyrkantigt.

Sen mötte jag mamma i affären och hon sa WOW jag kände knappt igen dej. Nej det är nog en enorm skillnad. Nu ska man vänja sej att se i glasögon och hur man ser ut i dem igen. 

 

ggg_103832

16 kommentarer

  1. Varför byta ifrån linser till glajjer då?


  2. Turez: För att jag har förstört mina ögon genom att aldrig låta dem vila. Jag har fått grym huvudvärk och mycket mycket sämre syn tyvärr. Så detta var ett MÅSTE om jag vill kunna se nått om ett x antal år överhuvudtaget :)


  3. Förstår att det är tufft med glasögon igen! Jag hatar mina, men har dem alltid när jag sitter framför datorn eller läser mycket. Linserna har jag när jag ska träffa folk! ;)


  4. ja har alltid velat ha glajjor just hittat ett par skit snygga dolcegabbana bågar som ja kommer slå till på i dagarna när ja får tid,, Men ja behöver inte glajjor igentligen:)


  5. Härligt med nya glasögon. Och det är ju mode med det så nu är du moderiktig.

    Hoppas du får en fin dag Kram


  6. Glasögon är så snyggt! Men jag förstår att det tar ett tag att vänja sig.

    Jag läste en gång att en person hade fått glasögon som vände världen upp och ner. När han haft dom på sig ett tag så hade hans ögon anpassat sig och vände världen rätt trots glasögonen.
    När han sen tog av dom var världen upp och ner igen.


  7. Hoppas du trivs i dina nya brillor =) kramen!


  8. Hoppas du vant dig vid dina nya ögon nu och kan läsa att jag faktiskt är hemma igen och skickar en JÄTTEKRAM till dig ;)


  9. SV: Tack så mycket! Det blev jag glad att höra!
    Jag tycker att din blogg är jätte bra också!
    Jag kommer fortsätta titta i hos dig!


  10. Det tar säkert sin tid men när du väl vant dig så…
    Lycka till med dem!


  11. Det är inte enkelt med glasögon eller linser. Jag har tappat lite i avståndsbedömningen när jag använder sk hjälpmedel för ögonen! Det är skit kan jag ju säga! Lycka till!


  12. Länge sedan jag var ute och läste. Så du börjar bli gammal *s*. När man är så gammal som Rosa är så får man äldre seende. Nu kan jag läsa böcker utan glasögon kanonbra. Ser hur liten text som helst. När jag har linser har jag läsglasögon ovanpå. Mycket pyssel blir det.


  13. en bild vore på sin plats :)


  14. Hej inne med en lördags kram. Men ger den lite så där på avstånd så jag inte smittar ner dig med min hosta.

    Hoppas du har det bra
    Kramen


  15. som du säger man måste vänja sig–..


  16. Trevlig 2:advent på er.

    Hoppas du har det bra Kram



Kommentera

