h1

Ingen julstämning än iallafall..

november 29, 2008

Nu är det snart läggdags för min del. Nu har jag gjort alla sysslor för idag, tvättat och städat vardagsrummet. Nu är det bara att gå och lägga sej och vänta på att få stiga upp och åka till jobbet igen. Men efter mycket tjat gav jag med mej och klädde julgranen ikväll, jag vet att det är tidigt. Jag är van vid att klä granen en vecka innan jul eller så. Men barnen har tjatat och tjatat så jag gav med mej faktiskt. De tycker det är så kul med julen och jag vill göra dem glada. Det är ju trots allt bara jul en gång om året så nu får vi ha julgranen framme ett tag innan tomten kommer. 

Julstämningen infann sej inte ens nu, jag undrar om den kommer iår, det är ännu värre detta året än förra året. Jag känner inte att det snart är jul och den där härliga känslan som brukar infinna sej är långt borta känns det som. Men den kanske kommer, förhoppningsvis gör den det.

Nu ska jag krama kudden och drömma mej till Hawaii. God Natt!

tbl019

5 kommentarer

  1. Här kommer det att bli julpyntat först i morgon… javisst ja, senare idag då… ;)

    Hoppas att du får sova riktigt gott i natt, nu ska jag själv i säng! =)


  2. Oj då! Du var tidig med att ta in granen. Hos oss komer den in dagen före julafton och åker ut efter nyår. Jag pyntar bara med stjärnor och en krans på dörren nu, för att dagen innan julafton pynta lite till.

    Ja, vi har alla olika traditioner märker jag. Man tar ju ofta med sig de traditioner man själv vuxit upp med. Jag ser fram emot julen i år. Vi slipper fara runt mer utan får vara hemma, eller hemma hos mina föräldrar och mannens mor o far kommer hit.
    Sååååååå skönt!

    Hoppas julstämningen infinner sig för dig….det är ju ett tag kvar så den kommer säkert!

    Kramar


  3. Förmodar att du har plastgran för annars lär det bli väldigt barrigt! Men visst är det mysigt med julen!


  4. Oj, julgran i november! ..Fast det är ju sant, hemma brukar vi ju ha vår i till april så…


  5. Får se er julgran efter julafton hoppas den är snygg :)
    Tack för de fina du skrev på min blogg. Jag go tar nyårslöftet och ska göra så gott jag kan. Och det skadar inte om jag skulle åka till er en gång i månaden för jag har alltid lika trevligt nere i mörka småland :P



Kommentera

