h1

Det var den ljusstaken det..

november 29, 2008

Under flera jular har jag önskat mej en svart ljustake i köksfönstret, men alla som jag velat ha har varit så dyra. Men igår när jag var och handlade hittade jag en snygg svart ljustake och tänkte att denna ska jag minsann ha, denna ska jag kosta på mej. Jag kom hem satte upp julstjärnorna och satte upp ljustaken. Efter någon timma hör jag hur något slår i golvet. Tror ni en av katterna inte alls gillade mitt nya julfina köksfönster utan slog ljusstaken i baken.

Det var den fina ljustaken som jag var så nöjd med. TRASIG! Hur irriterad blir man inte. Hur sur blir man inte. Men vem får inte skylla sej själv? Är man kattälskare så är man och får antagligen skylla sej själv för att jag tog kattens älsklingsplats. Jag borde ju räknat ut det från första början. Ska se om det går att laga den, annars har jag förmodligen kastat de pengarna i sjön och får leva denna julen med utan en svart ljusstake med..

winter

8 kommentarer

  1. Vilken otur!! Hoppas verkligen att den går att laga och att du sedan får en trevlig lördag! Kram


  2. Lagen om alls jävlighet kallas det. Hoppas du kan fixa den.

    Har något till dig inne hos mig =)


  3. Ah, så trist! Har alltid haft katt, först hemma hos mamma & pappa, och sen tillsammans med mannen, och de kan ju ställa till en hel del bus :)

    En gång när vi var påväg hem, såg vardagsrummet från vägen, och vi kollade in mot fönstret såg vi ingen julgran… När vi kom in hade vår katt klättrat i granen och fällt den :) Hon klarade sig ju oskadd, som ju katter oftast gör, men kulor och ljus klarade inte smällen lika bra…
    Nu har vi ingen katt eftersom yngsta dottern är allergisk, och kaninen han bor ute ;)


  4. tack för kommentar hos mej,
    men så typiskt när du äntligen hade hittat en snygg svart ljusstake,
    va fin blogg du har!
    må så gott


  5. Så himla trist.. Men sånt sker… Kramen och ha en fin kväll!


  6. Sv. Du har verkligen rätt. Sen har man så höga förhoppningar om filmen just för att så många sagt att den varit bra :P


  7. En svart ljusstake skulle ha passat i erat köksfönster, det är en nackdel att ha djur i bland :P men dem är ju så söta..


  8. Köp en ljus stake på loppis, billigt. Köp svart sprayfärg påClaes olsson. Om inte din nya fungerar!!!
    Ha en skön kväll!



Kommentera

