h1

Blandad kompott denna härliga fredag.

november 28, 2008

Under 15 års tid har jag enbart andvänt linser, jag skulle behövt byta till glasögon ibland men har faktiskt på senaste åren inte ens ägt några. Jag har slarvat fruktansvärt med detta. Och nu har det slagit mej att jag kanske skulle vara mer rädd om mej själv och mina ögon. Så har därför beställt en tid hos optikern idag så jag ska dit och prova ut nya glasögon, ta 2 par betala för 1 par. Jag ska köpa mej glasögon, jippie. Kommer att bli hur ovant som helst i början. Men jag hoppas ju att huvudvärken kommer att försvinna. Jag tror inte att det är nyttigt att göra som jag gjort. Det är bra att låta ögonen vila ibland med.

Efter det ska jag in till Lindex och köpa nya byxor till Ebba för det är hon verkligen i behov av. Lilla Nellie har hur mycket kläder som helst, men Ebbas garderob börjar sina. Hon är i byta storlek perioden nu igen. Sjukt vad de växer fort. Tycker inte att det var länge sedan hon hade storlek 56, si så där 8 år sen. Men tiden går för fort. Innan jag vet ordet av det är hon tonåring och man kan ju bara hoppas att hon inte går i mammans fotspår under den perioden. *Hoppas, hoppas*

Sen ska jag in till Willys och fylla frysen. Kanske inte den roligaste sysslan som finns, men himla skönt när frysen är full. När jag kommer hem sen så ska jag om jag orkar byta gardiner och sätta upp lite ljusstakar i fönstrena eftersom jag jobbar lördag och söndag är det lika bra att passa på medans man är ledig.

0054

7 kommentarer

  1. Ser att det blivit lite mer juligt i din blogg! ;)

    Här ska också snart julpyntas. Jag är så glad att mina barn inte växer så där fruktansvärt mycket mera, det var ett tag som man fick köpa nya kläder åt dem mest hela tiden…

    Hoppas att det går bra hos optikern, ögonen bör man vara rädd om. Jag kanske också skulle kolla mina ögon, det var ett tag sedan nu. Använder också linser, men har ett par mycket gamla och fula glasögon emellanåt…

    Önskar dig en underbart härlig fredag!! =)


  2. Är också i full gång med att julpynta fast det går lite trögt…

    Jag minns att vissa perioder växte barnen så att det knakade! Man hann ju inte med…
    Trevlig adventshelg!


  3. Ska också ta mig samman och få lite adventlikt i huset, men det går trögt!!


  4. ja de är underbara :D


  5. Hello!

    Jag har en utmaning till dej inne hos mej!
    ;)

    Jag funderar på att skaffa linser jag oxå föresten…

    Kram kram!


  6. God morgon!
    Jag har nyligen skaffat linser men tycker att det är lite jobbigt…. mina glasögon har jag dessutom slarvat bort, jag som hade sånt sjå att köpa ett par som passade mig! Jag har tydligen så litet huvud så vuxenglasögon är för stora!
    Hittade du nå fina?


  7. […] in och hämta dem. Jag vart super nyfiken på hur det skulle vara att bära glasögon efter så lång tid. När jag plockade ur linserna och satte på mej glasögon i bilen, började hela huvudet att […]



Kommentera

