h1

Utvecklingsamtal!

november 25, 2008

Jag är så stolt över min lilla flicka, vi var på utvecklingsamtal idag och hon blev mer än godkänd i mina ögon. Den enda nackdelen var att hon kunde sköta läxorna lite bättre. Hon är faktiskt en riktig slarver när det gäller på att ta hem läxorna. Men när de väll kommer hem är hon duktig på att visa dem och göra dem. Men det spelar ingen roll för all den beröm hon fick gör att man blir skitglad och det bästa av allt är att det är min flicka. Hon ligger redan 1½ år före i läsningen, på hur duktig man ska vara på att läsa. Och det är ju ett stort +. Jag tycker dessa utvecklingsamtal är roliga faktiskt. Man får lära sej en del av hur mycket de ska kunna för sin ålder och det är roligt.

Nu ska jag hoppa i säng faktiskt för jag har sån grym huvudvärk..

3559

7 kommentarer

  1. Ja visst blir man stolt, har en sjuåring själv som är lite ”före” enligt läraren. Hoppas huvudvärken ger sig.


  2. Det var inte illa! Bra att hon kämpar på iaf. Och du får påminna henne om läxorna då :P


  3. Förstår att du är en stolt moder! Min dotter har också varit en sådan person som varit duktig, men ack så glömsk när det gäller läxor… sonen har alltid varit ordentlig av sig! ;)


  4. Ahh vad härligt! :D
    Förstår att du är stolt.
    Hoppas huvudvärken försvann,
    och ha en bra dag. :)


  5. Underbart!
    Jag vet när vi är samtal med stora tjejen så får jag lite panik innan. Jag utgår ju från hur det är hemma. Men hon är kanonduktig i skolan. Sköter sig och är duktig.

    Och visst blir man stolt över sin underverk.

    Ha en fin onsdagskväll nu Kram


  6. Vad roligt!
    Jag var också på utvecklingssamtal idag…och fick massor av positiv informatio som du.

    Det där med läxor tycker jag är ett gissel. Min dotter ligger också före i de flesta ämnena och får hem ”lätta” läxor som inte ger någonting mer än att de tar tid, tid som hon vill lägga på att leka med kompisar och till att tänka på annat. Helt meningslöst tycker jag…


  7. Grattis till en så duktig dotter! Det är alltid en lättnad.
    Kram!



Kommentera

