h1

Har blivit förhörd av polisen nu..

november 22, 2008

Igår jobbade jag hela dagen och kvällen. Men på något sätt är det ganska skönt för då slipper jag tänka i alla möjliga olika former varför pappa är sån här och vad någonstans det gick fel i hans liv och, tex vart han tappade all moral för vad man får göra och inte göra. I onsdags fick jag avlägga mitt förhör hur den kvällen för 3 veckor sedan gick till egentligen. Även om jag inte har något att dölja kan ni kanske själva förstå hur sjukt nervös jag var eftersom de gånger jag haft med polisen att göra går att räkna på en hand. Och det är min egen pappa som sätter mej i den situationen, men för honom är det nog inte ett dugg jobbigt eftersom han största hobby är att dricka sej full och ringa polisen. Trodde nog aldrig skulle säga så, men jag är en anning bitter.

Samtidigt så har jag så många tankar kring detta att jag inte blir klok. Jag har förlåtit och ställt upp på pappa ända sen jag var gammal nog att ta hand om mej själv. Jag har alltid försökt se att det är alkoholen som talat och som handlat. Men nu känns det mer som.. Kan han verkligen skylla på det jämt. Han är över 55 år och kanske det nu är dags att han får förstå att man inte kan göra hur man vill. Att man alltid i grunden väljer sina handlingar själv. Att man inte alltid kan skylla på alkoholen.

Sen skulle jag ge hur mycket som helst för att förstå hur man kan sälja sina egna barn för att rädda sitt eget skinn. För jag tror nämligen att det var exakt så det gick till. När polisen kom undrade de ju nartuligtvis hur hon fått skadorna. Och han kunde ju inte gärna ha sagt att det var han själv? Hur kan man välja kärleken framför sina egna barn, sitt eget kött och blod. Vart försvann moralen, vart tog hans tänkande vägen?

I hela den här historien är det inte bara mej och mina syskon han sårar och gör illa, utan även hans barnbarn. Han sårar dem igenom att jag får gå igenom detta och mina barn hela tiden känner på sej att deras mamma inte är som hon brukar vara. Men så långt tänkte han nog aldrig, han tänkte nog inte alls. Han har efter detta fått en chans att ta tillbaka sin anmälan, men valt att inte göra det. Om det var tufft för mej att sitta på förhör, hur tufft tror ni inte det blir för min 17 åriga syster?

broken_21697261

8 kommentarer

  1. *kramar* Förstår att det måste vara skitjobbigt. Hoppas i alla fall att poliserna förstår vad som egentligen hände. De borde se mönstret.


  2. Ni kommer med all säkerhet att bli mest betrodda. Annars är det något väldigt fel! Men jag förstår att man är nervös. Usch.


  3. Ja ibland undrar man hur det kan bli så fel och att föräldrar kan bli så. Visst spelar alkoholen in men var och en har ändå en fri vilja på något vis…

    Kram!


  4. En varm kram från mig som fattar väldigt bra hur du har haft det, kommer också från ett delvist trasigt hem. Pappa var alkis, men det var aldrig andra än familjen inblandade, det räcker så väl så.
    Kram igen


  5. Förstår att du har det riktigt jobbigt just nu. Polisförhör, din pappa och allt. Även fast du egentligen inte behöver vara den som ska vara nervös inför polisen förstår jag att du blir det, det skulle jag också blivit.

    Själv har jag aldrig varit i din situation, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga, ville mest bara ge dig en kram! :)


  6. Kommer oxå från ett missbrukarhem,det som är viktigt att tänka på är att inte skämmas, föräldrar väljer man inte,dom har man fått på köpet när man föds,och alltid är det fel personer som får skämmas när dom ställer till det,man bär inte ansvar för andras dumheter.Ha en bra lördagskväll.


  7. Sv. Ja kanske :S orättvist är det iaf haha.

    Undra om man någonsin kommer få svar på de frågorna man har?!


  8. Vet inte ens vad jag skall säga. Det är hemskt när det är ens egna som beter sig så illa.

    Skickar kramar till dig



Kommentera

