h1

Alla dessa gratissidor..

november 18, 2008

Alla dessa gratissidor. Jag vet inte vad jag ska säga, det finns väll hur många som helst. Allt från Gratisbio till gratismakup. Jag är med i endast 1 och det är gratisbio, visst funkar den sidan. Jag har fått ett presentkort på 300kr på ginza för ett par månader sen. Men man orkar inte vara med i hur många som helst. För det första måste du ha en någorlunga stor blogg för att lyckas komma upp i många poäng så att du kan värva medlemmar, för annars tar det sjukt lång tid att komma upp i poäng snabbt gratis. Känns mer som ett evighetsprojekt. Det tog mej många månader att komma upp i den summan och då gjorde jag ändå så jag premunerade på veckorevyn bland annat. Och då blir det inte så gratis i längden.

Så jag vet ärligt inte vad jag säga om dessa sidor, för de med stora bloggar funkar det säkert att komma upp i höga poäng och få gratis saker och höga presentkort, men för mej som har en liten blogg är det knappt värt besväret. Sedan är jag sjukt trött på att läsa alla inlägg om reklam för dessa sidor hela tiden. För i vissa bloggar är det nästan BARA reklam om dessa sidor och då känns det rätt meningslöst och långtråkigt. Visst förstår ju om människor verkligen orkar fortsätta för att få gratissaker, men jag slutade att regga mej på sidorna redan vid gratisbio. Känns som jag vill lägga min tid på annat än att regga mej på en massa sidor som ändå inte leder till något förrens om ett halvår.

Frågan är vad sidorna tjänar på all denna reklam som leder till att de kan ge bort saker gratis?

3516

10 kommentarer

  1. Äh jag struntar helt i sånt där. Får massa rekalm om det hela tiden men är inte intresserad.

    Som du säger kanske om man har en stor blogg men vi vanliga*härliga* har inte samma möjligheter.

    Hoppas du får en fin dag och det känns som om du mår lite bättre. Hoppas det i alla fall.

    Kram Linda


  2. Natacha Peyre är med på en del sådana sidor och skriver om det i sin blogg. Hon har bland annat fått en Iphone. Så jag håller med dig, de är bara de med någerlunda stora bloggar som kan tycka att de tjänar på det. Annars tar det hur lång tid som helst. Natacha skriver ofta om saker hon fått hit och dit ifrån sådana sidor. Inget för mig det heller.


  3. Jag har inte varit med på en enda av dessa sidor, är inte heller intresserad.. Sköt om dig! kram!


  4. Inget för mig!
    Kram


  5. Tycker också att allt sådant är så jobbigt! Sov så gott nu!! Kram


  6. vad som är värre är när folk spammar sönder boggn med sin jävla reklam om att an sakll klicka på deras länmkar så dom får poäng…


  7. Inne och önskar dig en fin torsdag.
    Hoppas allt är bra med dig Kram


  8. hejhej :)
    bra sida, vill du ha mer tips så gå in på min sida —> gratissmart.se där jag har massor av gratissidor närmare bestämt runt 15 st. om du vill kan du gärna tipsa min sida på din blogg :)


  9. det finns en ny gratis sida kolla in

    http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=360


  10. Hejsan !!!!! Jag är medlem på nästan alla sånna sidor ( över 11 iallafall ) och jag tjänar mycket poäng. Jag fick ett presentkort efter 2, en halv vecka utan att betala något, det tog inte månader.
    Jag älskar sidorna , det är mitt allt <3<3<3<3



Kommentera

