h1

Mobilberoende..

november 17, 2008

Man märker inte hur sjukt beroende man är av mobil förrens man bli utan. Jag stod här idag med 3 st halvtaskiga laddare och har gjort allt i min makt för att få iallafall en till att ladda min mobil. Hela dagen har jag svurit över att jag inte fått den till att ladda. Jag satte först laddare nr 1 i telefon och det var lika med stendött, ett brott på kablen. Sedan satte jag laddare nr 2 i telefonen och det var lika dött för piggen var av. Sen kom mamma hem från jobbet och hon sa att hon hade en laddare men att det var väldigt dum i piggen den med. Men tänkte go fot it, den kan ju inte vara sämre än mina två.

Satte laddare nr 3 i telefonen och FUCK!! Piggen gick av och fastnade i telefonen. Nu till det stora problemet, jag fick inte ut den, den gick av så nu sitter piggen fast i telefonen och den kommer att dö när som helst. Och jag har fullständigt panik, ingen väckarklocka och hela kalenderna för alla jobb framöver i mobilen. Kan man ha mer otur, ska aldrig mer förlita mej och lägga hela mitt liv på telefonen… LOVAR!!

180x300_nokia_n95_sil

11 kommentarer

  1. Tack, det var jättegott :D


  2. så är det verkligen! jag är inget utan min telefon, där är mitt liv, min telefonbok, alla möten, mina vänner, min väckarklocka, min kamera och allt annat!!!
    å den kslal in på service, jag kommer dö =(


  3. oj då det låter inte så bra… Hmm.. Är det något av laddaren som liksom sticker ut ur telefonen? Där man stoppar i laddaren? Isf har jag ett knep på hur man får ut den… Ja, att vara utan mobil är verkligen inte kul. Särskilt inte i ditt fall. Har du inte fört anteckningar om när du jobbar någon annanstans? En almanacka kanske vore på sin plats då? (Smygreklam, personligalmanacka.se)


  4. tyvärr blir man konstig när man nte har sin mobil, tragiskt men sant..

    tack så jättemycket för din röst=))

    kramar


  5. Ja,mobilen har tagit över en helt:)
    Sovgott,kram lena.


  6. Ugh! Jag tillhör nog den lilla mini skaran som hatar mobilen.
    Den gör allt så stressigt!
    Så jag tror nog jag skulle kunna leva utan den..ehe!
    -i risk för att låta pensionerad- :)

    Men jag minns dock och kan fortfarande känna påfrestningen över att inte ha en fungerande när men väl behöver.

    Ha en trevlig natt! Sov gott!


  7. Man undrar verkligen vad man gjorde när mobiltelefoner inte fanns… men det är klart, det var ju på stenåldern! ;)


  8. Ha ha ha ha ha ha
    Visst är det härligt när man har så där gutt OTUR!!!!!

    Jag vet vad du menar. Mobilen är ju verkligen ens liv!
    Hoppas det ordnar sig för dig i alla fall.

    KKRRAAAMMMM!


  9. jag har en likadan telefon, älskar den så..men tyvärr vill den inte ladda sig? nu är den döööd! =(


  10. Jag har nog både kalender och väckarklocka. Min mobil använder jag bara som telefon och till sms så jag blir inte helt handikappad om den skulle dö eller försvinna.

    Jag tänkte göra några svarta tyghjärtan som jag ev. ska lotta ut. Kanske något för dig till din svarta gran!


  11. Ja utan mobil blir man vilse… Tänker på alla telefonnummer man har sparade Endast där! Tur jag har min gamla kvar som reservare med ett extra kontantkort där dom flesta nr. finns kvar.



Kommentera

