h1

No more cocacola..

november 8, 2008

När det kommer till coca-cola är jag en svag människa. Så många gånger som jag bestämt mej för att aldrig mer dricka det men ändå misslyckas jag. Jag vet att jag bara skulle få huvudvärk en vecka och sedan skulle det vara borta. Men ändå så fruktansvärt svårt, då är jag väldigt svag. Nu läser jag i aftonbladet att det var en som gick ner 55 kilo av att sluta dricka cola. Så nu har jag bestämt mej, jag ska sluta dricka cola så på sikt borde jag också gå ner i vikt utan att egentligen behöva anstränga mej. Skulle jag gå ner 55 kilo så skulle det inte vara så mycket kvar av mej, men om jag skulle gå ner 5 kilo av det skulle bara det göra hemskt mycket.

Så nu börjar min kamp mot Colan, jag ska inte dricka det mer. Jag har bestämt mej för att INTE ta hem den drycken mer. Jag ska försöka börja med att dricka kaffe istället för att lindra den värsta huvudvärken. Jag har verkligen bestämt mej för detta nu. Om inte annat har jag bestämt mej för att försöka.. Sen får vi se hur det går. Men ett försök till tycker jag att det kan vara värt..

cocacola

7 kommentarer

  1. Tack så mycket =)
    Jag har aldrig varit förtjust i coca cola men portello och trocadera mmmmmmmmmmmmmmmm……. Fast det finns ju inte här i norge så jag får chansen att dricka det väldigt sällan.. Kram!


  2. Tyvärr blir man ju lika beroende av coca-cola som av kaffe och te. Ingen hit direkt men det går med lite vilja! En kopp starkt kaffe kan nog motverka det mesta.
    Lycka till!


  3. Tycker också väldigt mycket om coca-cola, men dricker det inte så mycket…
    Lycka till med att inte dricka det!! Kram


  4. Jag håller tummarna för dig!!! Lycka till!!!


  5. Hoppas du lyckas! Skulle oxå vilja sluta dricka cola! *helt beroende* Bytte ju för några år sedan från vanlig cola till light och gick ner tio kilo bara bums!


  6. Sv. Tack så mycket =D

    Hmm den där förbaskade colan, min pojkvän har samma problem, cola varje dag sen när han inte dricker det så går han ner i vikt. Men det är ju så förbannad gott =S


  7. Tänk om du också går ner 55 kilo, vad blir det kvar av dig då?



Kommentera

