h1

Torsk är dyrt!

november 6, 2008

Aftonbladet skriver att det är idioti att inte äta torsken. Vi svenskar bojkottar torsken fast den inte är lika utrotningshotad längre. Grejen är den att jag visste inte ens att den inte var det. Och för att vi bojkottar torsken körs den till Frankrike istället. Torsken har återhämtat sej, men grejen är den att jag kommer att fortsätta att inte servera torsk på mitt middagsbord dels av den anledningen att den är så dyr. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i smaken på torsk och den billiga fisken. Nu kommer jag inte ihåg vilken fisk det är jag köper och hade ingen fisk kvar i frysen så jag kunde inte gå och kolla heller. Men jag tycker att den fisken smakar precis lika lite som torsken.

Så varför ska man då kosta på sej att köpa torsken för dyra pengar när man kan göra en precis lika go fiskgratäng på andra fiskar. Innan köpte jag inte torsk heller, hade inte köpt den eftersom den varit på väg att bli utrotningshotad, men jag känner att jag inte vill köpa den nu heller och det har med priset att göra. Det är inte billigt att ställa fram torsk på bordet. Och vi äter fisk iallafall ett par gånger i månaden här hemma och jag känner inte för att höja det redan dyra matkontot vi har. Så det är av den anledningen att vi inte äter torsk här hemma. Sen må det vara idioti..

fisk

8 kommentarer

  1. Usch torsk e äckligt :(


  2. Sv. Ja tydligen så ska det de. Jag tyckte den var bra men Carrie var inte Carrie på nåt sätt. Men Samantha var sig lik haha favoriten.

    Hmm heter det inte Pollock eller nåt sånt? Jag gillar torsk men äter den inte ofta ändå hehe. Gillar så gott som all fisk =)


  3. Sv: Javisst va dom söta, man kan verkligen hitta små guldkorn på Ica ibland=)


  4. Jag äter också billigare varianter.. kram!


  5. jag har sluppt ihänga med i diskussionerna för jag äter inget från havet=)

    en annan sak på aftonbladet idag är något hemskt!!!! tom cruise dotter suri hade nagellack en dag!!!! kan ni frstå detta hemska, att en mamma målat sin 2 åriga dotters naglar hahahaa


  6. jag tar oxå det som är billigt och ser okej ut :) men oftast äter jag rödspätta eller lax. .. eller det är ju egentlgien inte rödsätta heller.. men ngt som är panerat och väldigt likt rödsätta i smaken..


  7. Precis! Det finns så mycket annan fick att välja på.
    Man kan lika gärna ta dem…
    :)
    Hoppas du får en fin kväll!


  8. Äter också billigare fisk här hemma…



Kommentera

