h1

Sjukt paranoid, med blandning av rädsla.

november 6, 2008

Jag är inte så anonym på internet längre som jag var innan. Innan var jag livrädd för att någon som faktiskt visste vem jag var skulle hitta den. Men nu tror jag det är ganska många som känner eller vet vem jag är i verkliga livet som läser vad jag skriver. När jag började blogga skrämde det skiten ur mej att någon som visste vem jag var skulle ta del i mitt liv, mina minnen och mina tankar. Men nu har jag vant mej vid tanken. Den enda som läst min blogg från långt tillbaka är en utav mina bästa vänner, men jag visste ganska tidigt att hon inte dömde mej.

Efter det letade en av mina bröder upp min blogg och läser den ibland. Efter det hittade jag en ungdomskamrat, det tog lite tid innan jag lämnade min adress, men beslöt mej för att göra det ändå. Sen hittade min kusin mej, först skrämde det mej att så många som kände mej hittade hit. Men tänkte nu, ässh skit samma. De människor som läser min blogg vill mej ändå inget illa och har aldrig velat. Nu har även min syster och barnens pappas lillebror läst min blogg när de haft tillgång till internet. Det gör mej inget, min mamma har fått adressen. Listan börjar bli lång. Men jag har en känsla av att de är fler, men som inte gett sej till känna. 

Jag kan fortfarande bli rädd och tycka att det är skrämmande, att jag delar med mej av det innersta utan att veta vilka som läser det jag skriver. Vad jag är rädd för har jag egentligen inte en anning om. För jag är ju bara mej själv och det är ju mina tankar som ändå ingen kan ta ifrån mej. Men kan fortfarande bli en anning paranoid. Men försöker slå bort tanken igen.. Men jag tror det har med att göra att jag är så äkligt ärlig i mina inlägg, att jag väldigt öppet berättar om mitt liv. Saker som jag aldrig skulle drömma om att tala om i verkliga livet..

Men samtidigt blir jag ju glad att människor som känner mej vill läsa det jag skriver..

66

4 kommentarer

  1. Förstår precis vad du menar.
    För min del har jag släppt allt sånt. Jag är den jag är och det står jag för till 100 %. Finns inget annat.

    Och det jag skriver om är samma saker jag ändå pratar med nära och kära om så det är ok.

    Ser det som ett bra sätt för vänner som man sällan ser att kunna hålla sig uppdaterade om vad som pågår hos mig =)

    Önskar dig en bra dag Kram


  2. Gomorron! :-)

    Nä, det är nog så att om man till och med anstränger sej för att hålla en ganska anonym profil så sprider det sej nog ändå efterhand vem man egentligen är…

    Ha en fin dag!!!


  3. Ohh ja! Känner igen mig. :)


  4. Även om jag försöker vara så anonym som möjligt, är det många släkt och vänner som vet om bloggen. Men om man aldrig mött mig och min familj, kan man inte så lätt ta reda på vem jag är… inbillar jag mig! ;)
    (Om man jobbar på ordentligt, kan man det…)



Kommentera

