h1

Låt den rätte komma in (2008)

november 5, 2008

Låt den rätte komma in (2008)

Handling: Det handlar om 12 åriga Oskar som blir mobbad i skolan. Men en dag flyttar Eli in i lägenheten brevid. De skapar en djup kontakt. Men det är något som inte stämmer med Eli, varför fryser hon aldrig och varför kan hon inte äta godis? Deras kontakt blir allt mer djupare genom hela filmen och de försvarar varandra.

Betyg & Motivering: Betyg 2 av 5. Alltså jag vet inte vad jag ska säga om denna filmen. Först kunde jag inte bestämma mej om jag gillade den eller inte. Men bestämde mej sist för att Nej, detta var verkligen inte en film för mej. En svensk skräckfilm, bara det säger egentligen allt. Men filmen är bra gjord, scenerna i filmen går inte att klaga på. MEN.. den är så fruktansvärt långtråkig på något sätt. Nej jag gillade faktiskt inte denna filmen. Fast den fått väldigt bra betyg på andra sidor. På imbd har filmen fått ett betyg som 8.5 av 10 så andra har ju tyckt om den. Så se den, jag kan ha fel.

11314232_gal

3 kommentarer

  1. Såg att du varit inne hos mig… tack för att du tog dig tid att kommenterar.
    Blev ju förståss nyfiken ;) och kikar tillbaks.

    Ha en skön kväll!


  2. Tänkte se den men kankse borde skippa det…

    Apprå något som inte har med denna filmen att göra. Jag har ingen aning om varför du inte kan spara dina uppgifter.
    Är det så överallt eller bara hos mig?

    Kramen


  3. jag skrev ett svar till dej presis men vet inte om det kom fram datorn hängde sej så jag försöker igen:) tack så mycket för att du tog dej tid o läsa min blogg det va kul o höra. ja du fattar vilken otur jag har haft. det var dessutom 4 år sen jag vittnade o det har tagit sån här tid att få straffet. Men det ska bli skönt att bli av med den det e psykist påfrestande att vara övervakad och fånge i sitt egna hus.. inte kunna ta hunden på en kvälls runda eller klippa gräset när man vill.. menmen.. ha en fortsatt trevlig kväll, och den där filmen värkar riktigt bra:) kram



Kommentera

