h1

Jobb, december och jul.

november 5, 2008

Nu har det blivit såhär att chefen ringer varje vecka och ger mej jobb. Så nu för en stund sedan ringde hon och gav mej ännu mer jobb till nästa vecka. Och ingen blir gladare än mej eftersom det snart är jul. Och utan pengar ingen rolig jul. Så nu tar jag precis så mycket jag kan. Och det har börjat bra iallafall, fortsätter november såhär blir jag överlycklig. För då får vi här hemma en riktigt bra jul, och det vill jag ha. 

Nu i helgen skickade jag efter en svart julgran hem i hit till december. Mamma tyckte inte att den var fin och hon lever fortfarande i det där gamla om att julgranen ska vara grön. Men jag tycker att den var jättefestlig och tror det kan bli jättefint med guldkulor och guldglitter i granen. Den kommer passa kanon till min fondvägg i guld i vardagsrummet. Jag sa till mamma att man måste våga vara annorlunda. Jag tycker dessutom att den vita granen var minst lika fin.

Jag längtar till julen, det är årets absolut finaste högtid..

Jag köpte granen på ellos för 299:-

ells_1024154_p2

11 kommentarer

  1. Javiisst gör man det, jag är dock van vid att uppdatera 8 gånger kanske dagligen men det är ju alldeles för mycket så jag har försökt att hålla in lite vilket gjort att jag håller in ännu mera. Jag måste skriva på impuls då blir det bäst också.

    En vit gran är ju supersnyggt! Inte måste den vara grön, tycker julgranar annars är jävligt fula med med en vit med gula kulor som du säger låter superfint och stilrent. :) Åh nu längtar jag till julen.

    Hoppas du får en superfin dag!

    Kramar


  2. Tycker att just dem granarna är skitsnygga.
    Har tyvärr kasst med pengar så jag får nöja mig med lilla gröna i år igen. Men det går bra det med.

    Hoppas du får en fin dag Kram


  3. Visst är julen en toppenhögtid men den är förbaskat dyr! Så jag förstår att du uppskattar alla tillfällen till jobb.

    Kram!

    Fast min gran ska absolut vara grön :-)


  4. Hehe ja eller hur?
    Usch inte kul det där med din pappa, hoppas det blir bättre..


  5. Förstår att du är glad över att få mycket jobb, så att du har pengar inför julen! Och visst är den svarta eller vita granen fin, men jag vill ha en ÄKTA julgran på jul, som jag kan ta lite barr av och tugga på då och då! ;) (De doftar allra godast också!!)


  6. Å jag vill också ha en sån, men min jävla sambo envisas med en riktig gran.. lätt för honom att säga, det är jag som dammsuger barr fram till maj!


  7. Ja, plastgran is the shit! Fast det är ju en speciell känsla att gå ut hela familjen å hugga en julgran. Herregud så kul jag tyckte att det var när jag var yngre. Men den tiden försvann ganska snabbt. Men nu är det plastgran som gäller, slipper man allt skit på golvet och grönt är tråkigt. Den vita var ju jättefin den med! Liksom vintrig ;)


  8. Låter jättesnyggt med en svart gran och guldkulor mot en guldfondvägg. Du kommer att få det supersnyggt i jul :)

    Jag använder mig också av plastgran, en grön sådan. Insåg en jul att det var väldigt mycket läskiga småkryp som följde med en riktigt gran, dessutom var det skönt att slippa alla barr…


  9. Den blir skittuff med silverkulor å tjockt glitter, även vita kulor= ) eller rött, åååå jag måste få se sen hur det blev med fondvägg å allt0)


  10. är oxå för GRön gran och hela den biten. men jag skulle inte heller tveka att köpa en sån. vi lever på 2000 talet nu. förändring är bara bra. så länge inte glitter och kulor och klappar och all god mat försvinner så är jag nöjd


  11. jättesnyggt med svart! älskar svart – har du inga foton från ditt hus att lägga in, minns ju att jag gillade tapeterna du visade på bloggen när ni höll på att renovera!!
    kram och ha det bra marra
    skrivklådan från aftonbladet



Kommentera

