h1

Det stod i tidningen idag..

november 3, 2008

Det stod i tidningen idag, men väldigt kort och väldigt lite. En mycket liten notis, att så några ord kan göra så förbannat ont. Jag har även idag pratat med min lillasysters mamma och det var faktiskt skönt och ganska starkande. Men det gör fortfarande ont, att jobba idag var nog nära med katastrof. Jag hade inte alls huvudet där jag skulle ha det och fick skylla på att jag inte kände mej pigg. Men när jag gått genom detta borde jag vara starkare än pippi långstrump. Och det vill inte säga lite stark. Inget ont som inte har något gott med sej eller hur är det man brukar säga.

Jag mår fruktansvärt dåligt och rätt om pappa också mår fruktansvärt dåligt har han något som lindrar och det har inte jag. Han har bara att fylla sitt glas med denna hemska dryck ännu mer. Han kan döva smärtan till han inte ens känner den längre. Där skiljer vi oss åt, jag kan inte det. Jag måste hantera smärtan och jag måste genomlida den. Men det behöver inte han. Det var ett smart drag att lämna tillbaka allt som knyter mej till honom, det var smart att lämna tillbaka alla kort på mej så han slipper bli påmind mer om mej. Hans dotter…

Nu är jag ledig i 2 dagar från jobbet och det ska faktiskt bli otroligt skönt. Jag behöver skingra mina tankar och jag behöver nog göra detta i lugn och ro. Idag fick jag min hallmatta som jag så länge väntat på men inte ens det kunde jag glädja mej åt. Jag känner mej bara tom och fruktansvärt maktlös… Mer ur detta kommer jag bli stark, jag ska bli stark igen jag lovar. Ska bara hitta ut ur denna labyrint först.

5 kommentarer

  1. Hej Marra!
    Hoppas att du mår bra….trots allt jobbigt jag läst om att du går igenom.
    Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig.
    Skickar en massa kramar till dig.
    Malin


  2. *kramar* Vila är nog bra. Har en känsla av att du inte sovit så bra på sistone… *kramar igen*


  3. Jag hamnade på fel sida på din blogg och skrev ett inlägg till dig. Vet inte om du får upp det, men jag skickar varma tankar till dig ;)
    Kramis


  4. Hoppas att du får ta det lugnt när du är ledig och sova mycket, för det kan du behöva! Många kramar


  5. Kramar om dig hjärtat!

    Hoppas att detta löser sig snabbt för dig så du kan gå vidare……kanske utan pappa!

    tänker på dig!

    puss o kram



Kommentera

