h1

412 likadana kommentarer, Kul??

oktober 30, 2008

Jag är väll inte direkt ett fan av blondinbella. Jag tycker hennes blogg är överdriven, jag kan själv inte förstå hur hon kan blivit så populär i bloggvärlden. Visst är hon söt, hon ser ut som en riktig sagoprinsessa. Möjligt att hela sveriges ungdomar ser upp till henne och att sverige inte skulle klarat sej utan hennes blogg.. (ironi). Och nej jag är inte avundsjuk, inte ett dugg eftersom så fort man skriver något kanske inte negativt men som ändå kan klassas som det så skriker hela tonårsmaffian.. AVUNDSJUKA. Men nej faktiskt inte ett dugg. Jag är 29 år och har faktiskt inte ens tid att springa på olika galor och partyn och dricka champange. Har inte det minsta lust heller.

Men det som egentligen fick mej att skriva ett inlägg nu var inte Blondinbella utan hennes pojkvän. Har hade en tävlning där man skulle gissa vilken bloggare han förställde. Jag måste ha missuppfattat bloggvärlden totalt. Jag vill ha genomtänkta kommentarer, jag vill ha kommentarer från folk som gillar min blogg och jag vill framför allt ha kommentarer som inte ser likadana ut. I hans inlägg har han haft fått 412 kommentarer där det bara står Blondinbella eller Isabella. Men hur kul kan det vara att läsa minst 400 kommentarer med sin flickväns namn på? På en skala till ett till tio? Ibland känns det som att människor bloggar för kommentarerna eller sidvisningarna och inte för själva nöjets skull.. Lite synd eftersom de aldrig får upptäcka det roliga med att blogga då…

Jag är faktiskt ganska glad att jag är mej själv och inte behöver leva upp till alla världens tonåringar i en blogg. Utan jag trivs ganska bra med att vara jag och vara en smula anonym. Skulle inte vilja bli granskad ända in till själen och aldrig kunna göra vad jag vill utan att behöva tänka på hur jag framstår om jag gör det och det osv..

 

8 kommentarer

  1. Hej på dej!

    Ja, det räcker med en Blondinbella!!! ;-)

    Håller med dej till fullo i detta inlägg…

    Tack för kommentaren i min blogg! :-)


  2. Ja mer rätt än så kan du inte ha!

    Och jag känner som du är verkligen inte avudsjuk på henne ett dugg.
    Är ”gammal” (30 + nu ju) så jag orkar inte ens tänka tanken på att göra ens hälften av det hon gör.

    Har redan levt ett sånt liv när jag var yngre. Skillnaden på hennes liv och mitt då är då fanns inte bloggvärlden. Vem vet kanske hade vart Blodinbella av min tid. Men avundsjuk nej aldrig. Man kan kritisera utan att vara avundsjuk.

    Jag kritiserar människor som är elaka mot andra betyder det då att jag egenligen vill vara en elak människa själv då? Nej det är ju bara löjligt.

    Mysigt du har fått här inne nu =)

    Kramen

    PS Självklart var det ok att länka till mig vännen. Din länk ligger inne hos mig. Är här varje dag och kollar.


  3. Ja men gud det har du rätt i, jag var förkyld innan men det har gått bort nu. Blåsorna bir bara färre och färre också. Haha. Man kan ha sina nojor ibland.

    Håller med dig föresten om detta inlägg. Vet ingenting om Blondinbella dock, läser inte hennes blogg eller så och jag tycker att om hon mår bra av det så är det bra men jag tycker att många av de stora bloggarna förlorat sin glans genom att de just blivit stora också. De börjar skriva helt annorlunda, börjar skriva för publicitet och inte för sig själva eller vad man ska säga. Det blir så opersonligt. Skulle själv inte vilja vara stor bloggare, inte så stor åtminstone. Jag skriver blogg för att JAG gillar det och jag trivs bra med mina besökare och de som kommenterar, behöver inte fler. :)


  4. Håller verkligen med dig i ditt inlägg ! Har aldrig varit inne på Blondinbellas blogg o läst men kan inte tänka mig att hon har så mkt vettigt att erbjuda…
    Nä, jag vill lära känna mina bloggvänner lite o kunna diskutera o kommentera, jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om sidvisningarna där har nog iaf metrobloggen ”fixat” in vissa som får dom *grr*
    Ha en bra kväll o är du verkligen säker på att du inte vill ha en tonåring el två haha.. ?? Dom går jäkligt billigt nu *s*


  5. Hahah 412 lika kommentarer? Hmmm, bra sätt att hamna på aktiva listan, fniss ;)

    Nattnatt på dä :)


  6. Hej,

    Du borde verkligen läsa min recension av Blondinbellas blogg här:

    http://www.tyskungen.se

    Vore kul att få höra din åsikt.

    MVH,

    Klaus


  7. ;)

    Jaaa jag kan ju hålla med om att det inte kan vara kul att få så många kommentarer i samma stil.
    Jag går inte in på modebloggar öht. De tråkar mej otroligt mycket!

    Däremot; Jag skriver ibland för att LOCKA besökare och då är det ju alltid bra att få en massa sidvisningar.

    Men man kan ju inte påstå att jag bloggar för kommentarernas skull då det är så sällan okända besökare skriver hos mej.

    Däremot så skriver ju mina irl och url-vänner sina kommentarer som värmer mej!

    Kram!

    Å happy Halloweeen!
    Fint pyntat har du oxå!!!


  8. Tycker det är bra du är du oxå! =) Annars hade ju inte den här bloggen varit den här bloggen ju! =) Och jag läser varken blondinbellas eller storstadspojkens bloggar, trots om jag varit där inne och tittat. Gillar dina vardagsinlägg och dina funderingar! =) Den är mysig på något sätt! =)



Kommentera

