h1

Oförklarliga saker händer..

oktober 29, 2008

När jag var liten fick jag alltid höra att efter att man klippt sej skulle man vara noga med att dammsuga upp håren, för trampade man på håret kunde det tränga in under fötterna och börja vandra i kroppen. OM det är sant vet inte jag, men idag hände något ganska oförklarligt. På morgonen började det kännas som att jag hade en speta under foten, kände och klämde men nej fick för mej att det var inbillning. Men eftersom det inte försvann så kollade jag upp det när jag kom hem.

Och jag blev ganska chockad när jag såg ett 5 cm långt hårstrå vara på väg upp i min fot. Halva hårstråt var inne under huden. Man riktigt såg halva det hårstråt under foten. Det var svårt att få tag på det och kunna dra ut det. Till slut fick jag tag på det och när jag skulle få ut det gjorde det lika ont som att dra ut en speta ungefär. Alltså det kändes, och det var ju antagligen detta jag känt hela dagen. Det där gjorde att jag inte riktigt kunna släppa det. Jag började fundera på OM det där verkligen stämde, eller vad fan hände? Varför hade jag hårstrå under fötterna som satt fast, hur är det möjligt liksom?

Inga Happy feet där inte!!

10 kommentarer

  1. Men så märkligt! Det var inte så att det var ett inåtvänt hårstrå som nu vecklat sig ut? Skumt…


  2. Znogge: Men inte under foten va? Precis under foten där det är som tunnast hud. Där ska det väll inte växa något hår va? :)


  3. Det där är inte så ovanligt faktist.
    Råkar själv ut för det tit som tätt. De flesta gångerna är det gubbens hår som ligger och dräller efter att han rakat sig på huvudet. Och ja det gör ont som satan att få ut det.

    Apprå på inget alls så oj vad bra Saw V är (bara retas lite). Men allvarligt så se den när du får möjligheten. Jag känner att 2:an vart sämst av alla 5. Men ingen av dem är dålig. Týcker inte jag i alla fall, Men så har jag sjuk film smak.

    Passar på att puffa lite för min nya film blogg som du hittar här; http://www.film.mustica.se

    Ha en underbar fortsatt kväll nu Kram Linda

    PS är det ok att jag länkar till dig hos mig?


  4. Hihi, han älskar sin nalle… den där fick han när han föddes. :) Han pussas med den och allt haha.

    Läskigt det med håret! :O Låter ju helt oförklarligt. Kom och tänka på något som inte alls är oförklarigt (hur fasiken stavas det?). Grim fick glas under foten förut, försökte peta bort allt med pincett men på något sätt kändes det inte som att den var ute helt. Sen tnkte jag inte mer på det. förutom att jag kollade då och då för att de för det var lite rött där under. Efter två veckor ungefär var det helt vitt, som en blåsa runt och jag klämde för att de och då kom det ut en 1 centimeters glasskärva. Stackarn! Det måste ha gjort ont. Appropå ingenting hahaha…


  5. Jag vet inte hur det är möjligt men det är möjligt.. jag hade ett ont finger, pekfingret var rött och svullet och väldigt ömt sedan visade det sig att jag hade ett hårstrå av Alma där…


  6. Vad fint du har gjort på bloggen!

    Jag har fått hundhår som stickor förrut, men aldrig människohår! Det lät obehagligt!


  7. Hej! För många år sen jobbade jag som frisör och min man fick ofta dra ut hårstrån som var på väg att krypa in i mina fötter. Det gör ont som bara den, men är inte farligt så vitt jag vet!!


  8. Hej!
    Jag har också fått ett hårstrå under foten. Det var ca. 4,5 cm långt och det gjorde verkligen ont!
    En dag innan det hände, sa min syster att hon hade fått ett ”skitlångt äckligt och mörkt hårstrå under foten som gjorde ont”.
    Jag tog en make-up pad (bomullssak) med vatten på och satt. Men ännu gjorde det ont.
    Till slut fick jag nog, och så drog jag bort det. Efter det så gjrode det inte ont längre, men hur som helst så fick min mamma det efteråt. Helsjukt!

    Men det är verkligen inte så att man har trampat på hårstrån, och det har verkligen ingenting med hundhår, katthår m.m. att göra. Jag trodde att jag hade fått cancer, och då började jag googla på det.
    Jag vet tyärr fortfarande inte vad som kan ha orsakat det, men efter att ha läst 100- tals bloggar och forum så är det inte så att man har trampat på nåt håraktigt.

    Ska fortsätta googla, hör gärna av dig om du vill veta mer!


  9. Hej! Känner mig lite orolig! Saker som ”vandrar”. Min dotter visade mig sitt finger idag och då får jag se ett hårstrå som går rakt igenom hela fingret!! Jag blev skraj som bara den och nu undrar jag om någon vet om hårstrån kan ”vandra” och typ punktera hjärta och lungor eller något. Båda ändarna på hårstråt har gått av under dagen men när man drog i dem för att dra ut hårstrået så skrek hon och sa att det gjorde ont. Och det var så långt på båda sidorna! Hur är det ens möjligt att ett hårstrå kan ta sig igenom ett helt finger över en natt!? Vad ska jag göra med den bit av hårstrået som finns kvar i hennes finger? Det står på alla sidor man läser att kroppen automatiskt stöter bort föremål som inte är kroppsegna men vad gör man om hårstrået är hennes och det inte stöts bort?


  10. Jag var om en obehaglig sak för några år sedan!
    När jag onanerade, så följde ett ca 25cm långt hårstrå med ut när jag fick utlösning…
    Jag blev väldigt undrande hur det kunde ske!



Kommentera

