h1

Glad men ändå irriterad..

oktober 29, 2008

Idag känner jag mej en anning irriterad, jag vill inte vara springvikarie. Jag VET att börjar där någon gång i livet, men jag vill inte. Jag vill ha en fast inkomst och ett säkert jobb att kunna gå till. Jag vill inte sitta varje månad och hoppas att man ska få tillräckligt mycket jobb för att kunna överleva. Jag vill veta hur mycket pengar jag ska få in varje månad. Snart är det jul och jag håller tummarna för att jag ska kunna få så mycket pengar att jag ska klara av att få en bra jul för en gångs skull. Det är det som gör att hela livet just idag bara känns mest irriterande. Jag vill veta, jag vill ha kontroll över situationen. Just nu skulle jag nog ta vilket jobb som helst som innebar en säker inkomst med ett säkert schema.

Idag har jag jobbat hela dagen, ledig imorgon och jobbar fredag, jag är trött. Kanske därav min irritation. Jag är superglad samtidigt att jag fått chansen att vara springvikarie på två ställen som jag verkligen stormtrivs på. Även om det ena jobbet inte har ringt sedan jag gjorde min sista dag för 1½ mån, och jag funderar på att kanske jag inte alls är springvikarie där längre. Eller ens fick chansen att visa vad jag gick för utan för schemat. Men skitsamma, jag är glad att jag iallafall har ett jobb som springvikarie. Jag har fått meriter vilket är bra. Men ändå, ibland som springvikarie är det tillåtet att vara irriterad över hela sin livssituation..

3 kommentarer

  1. Hoppas det blir lite ”fastare” snart, måste vaa jobbigt att inte vara säker på hur nästa månad ser ut…

    det där med Blixten, hahaha, så hade jag inte tänkt på det… han va nog bajsnödig, hahaha!


  2. Självklart att det känns mycket bättre och veta vad man har för inkomster varje månad och inte behöva vända och vrida på varenda krona för att de inte blev som man hade tänkt sig.. Hoppas iaf att du får tillräckligt med jobb och kan få en fin jul. Men kom ihåg, det är inte pengarna som avgör hur fin jul du kommer få, utan med vilka du är med.


  3. Har själv varit springvikarie och det är en av de sämsta situationer man kan vara i. Dels vet man aldrig hur det blir med ekonomin från månad till månad, man kan inte heller planera sitt liv. Helt plötsligt kan man ringas in på omedelbart jobb… hoppas att du får lite mera schema att gå efter!!



Kommentera

