h1

Nikotinläsk?

oktober 27, 2008

Okey jag är rökare, men jag är därimot inte dum! Jag skulle aldrig i hela mitt liv köpa denna dryck bara för att jag inte orkade gå ut och röka när jag är på resturang eller krog. Visst man kan säkert bli så desperat det tvivlar jag inte en sekund på MEN jag tror inte att det är speciellt nyttigt att få i sej den mängden av nikotin på samma gång. Säljarna bakom denna dryck hoppas på samma framgång som för  Redbullen, att den ska andvändas som drinkmix och säljas på krogarna. Jag hoppas INTE att denna dryck får samma framgång som redbullen. Varför jag inte vill köpa denna har jag egentligen inte någon bra ursäkt till, mer än att jag vill få i mej nikotinen genom att röka och inte dricka den. Det känns så avigt på något sätt!

Sen tycker jag att det är till att uppmana att röka, det är väll bättre om man gick in för att få människor till att sluta röka istället. Men visst allt är försäljningsknep jag vet det. Och vissa företag gör allt för att överleva. Men jag hoppas att människor inte är dumma nog till att gå på allt. Nej jag gillar inte iden på det hela. Jag tror inte att det är nyttigt i längden att få i sej så mycket nikotin på samma gång. För det måste ju vara betydligt mycket mer nikotin i den burken än i en cigg eftersom det ska ta bort röksuget till upp till 4 timmar.

10 kommentarer

  1. Det där var nog något av det dummaste jag vart med om. Men man upphör aldrig att förvånas nu för tiden.

    Hoppas du har en bra dag . Kram Linda

    PS Har utmanat dig här: http://blogg.mustica.se/?p=460


  2. Låter inte som en helt dum idé. Allt är bättre än rökning.


  3. Alltså det är ju aftonbladet som misslyckats totalt. Det är inte ens frågan om en dryck som inehåller nikotin utan är en ört som ska ge en liknande effekt. Sen är det ju otroligt pinsamt av Susanna Vidlund att ens tro att man akn dricka 15% av 33cl utan att dö! Man kon nog döda en hel del människor med den mängden nikotin föresten…


  4. antar att det är nyttigare att dricka den än att dra i sig en cigg. Så slipper man lukta fan (vissa tycker det luktar gott) av röken också ! bra idé tycker jag det låter som.


  5. Ja Marra det är den adressen….

    Ohh gud så glad jag blir!!!


  6. Jag är ju oxå rökare, men vet inte riktigt om jag tror på idén.
    Många gånger är det ju vanan man måste bli kvitt. Att hålla i något tex. Till kaffet eller efter maten! För att inte prata om till ölen eller vinet! Vad ska du göra då? Drick nikotinläsk och varva med vinet`? ha ha ha ha.

    Ja ja det är alltid någon som tänder på den idén. Grattis i så fall!

    Kramet på dig


  7. Totalt urbota korkat måste jag säga! Antingen får man väl röka eller sluta om man inte tycker det är vettigt.


  8. Den där läsken låter ju riktigt avig! Jag skulle aldrig dricka sån! Faktiskt rätt sjukt.


  9. Men oj, det där har jag inte fått med mig.. herregud säger jag….. KRAM!


  10. Det var det dummaste!! Allt för att tjäna så mycket pengar som möjligt!! Det finns väl annat att sälja!!



Kommentera

