h1

Idiotförklarar mej själv!

oktober 23, 2008

En reklam om olagligt nätapotek skriver svd om idag. Jag måste vara trög, eller jag kände mej faktiskt en smula trög nu på kvällen. Jag läste ju artiklen och tyckte visst att jag förstod vad den handlade om. Nu tänker jag skylla på trötthet, men sen blev jag nyfiken och gick in på sidan och tänkte. Men vad fan är detta, jag kan alltså handla precis vad jag vill för tabletter här inne. Nu skulle jag aldrig göra det eftersom jag inte ens tar så mycket som en alvedon vid huvudvärk. MEN gud så smidigt för alla tablettmissbrukare av alla dess former tänkte jag. Sen krashade sidan och jag tänkte för mej själv, men nu har jag nog gått in på en väldigt olaglig sida och kände paniken började sprida sej i magen på mej. Men tänkte för mej själv, ässh så farligt kan det ju inte vara eftersom svd skriver ut adressen i artiklen.

Men sen gick jag tillbaka till artiklen igen och förstod att det var en reklam sida för HUR lätt det faktiskt är att beställa tabletter över internet. Ett smart drag tänkte jag, en väldigt smart reklam. Om folk som inte visste hur lätt det var kanske söker förbrilt på google nu efter en massa olika tabletter i form av droger. Men förstår ju genast hur jäkla naiv jag egentligen är. Folk med det problemet VET naturligtvis redan det sen innan. Det lär ju inte vara något de lär sej i form av en reklam. Det har kommit in anmälningar mot denna sidan och folk tycker att det är fel. Jag ser själv inte problemet i den, men jag skyller som sagt på trötthet. Grejen är den att jag FÖRSTOD aldrig att det var en reklam sajt, så nej det framgick nog aldrig till 100% att det var det. Men och andra sidan förstår jag heller inte hysterin över det hela eftersom en sådan sajt kanske hade sett ut precis så som den gjorde. Ni kan gå in på sajten här, och jag lovar er inget farligt kommer att hända så bli nu inte lika paranoida som mej.

Fast och andra sidan tycker jag att det var ett bra sätt att få uppmärksamhet på för att svara på svds fråga. Iallafall tycker jag det nu men är inte ens säker på att jag förstått artiklen riktigt även nu. Kanske bäst att gå och lägga sej innan jag idiotförklara mej själv ännu mer.

8 kommentarer

  1. Var det verkligen en reklamsida då? Jag har läst att åklagare ska väcka åtal:

    http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=lakemedelsverkat_langar_droger_online.html


  2. Jag fick veta om den genom en artikel som avslöjade den, annars hade jag nog också gått på det. Den är väldigt skickligt gjord ju :)


  3. Att det inte är någon sida utan en Flash-film ger ingen ledtråd? Namnet ger ingen ledtråd? Formuleringarna ger ingen ledtråd? Det som kommer upp efter ”läkemedelssidan” ger ingen ledtråd?

    Men jag förstår inte problemet riktigt. Det är inte olagligt att vara inne på såna sidor. Såna sidor är inte olagliga. Och är det ingen riktig sida kan du heller inte beställa någonting… men det hade du väl inte tänkt? ;)


  4. Man hajade till i varje fall!


  5. Tycker den är bra faktiskt. Man tänker till i alla fall.


  6. SV: va skönt du fick skratta det är du värd =)

    Hoppas du fr en fin fredag utan att dumförklara dig mera=)


  7. Men du borde köpt nåt mot din trötthet :)


  8. Det är inte alltid som hjärnan följer med i tänkandet :)
    å ibland så ligger hjärnan steget före…

    Hur som helst så kan det bli lite knas ibland!

    Ha en trevlig söndag å glöm inte att ställa tillbaka klockan inatt ;)
    Kram på dej!



Kommentera

