h1

Varg veum *2

oktober 22, 2008

Varg veum – Bittra blomster

Detta är den första filmen av sex filmer, filmen är norska. Ganska lika svenska Wallander och Beck.

Första filmen: Den handlar om Varg Veum som är privatdektektiv och får i uppdrag att hjälpa till att hitta en politikers dotter. Polisen jobbar på sitt håll och han på sitt håll och ingen av dem har lust att hjälpa varandra. Varg veum dras in i en mordhärva full med lögner.

Betyg: 3,5 av 5. Jag gillade filmen fast jag har svårt för norska filmer. Gillar ni wallander och beck kommer ni garanterat att gilla denna med.

Varg Veum – Törnrosa

Detta är den andra filmen av sex filmer med varg veum.

Handling: I denna filmen får varg veum i uppdrag att hitta 16 åriga Lisa. Men när han har hittat henne nere i köpenhamn drogpåverkad och där hon säljer sin kropp för pengar får han i uppdrag att hitta hennes 21 åriga pojkvän Peter. Men snart har Varg dragits in i en härva av knark, pengar, mord och lögner. Han har i detta fallet väldigt svårt att dra sej ur och blir personligt berörd.

Betyg: 4 av 5. Denna filmen var ännu bättre än den första så jag kommer garanterat att se den 3:e filmen med.

3 kommentarer

  1. Bra tips,tack :) PS.Nää,inte jag heller,hua!


  2. Ja, det känns lite stressigt :/


  3. Filmerna låter riktigt bra, men jag tror jag skulle ha svårt för norska. Beck är riktiga favoriter hos mig :)



Kommentera

