h1

Fler killar säljer sex än tjejer.

oktober 20, 2008

Aftonbladet skriver idag att det är vanligare att killar säljer sex än tjejer. Egentligen blir jag inte så chockad med tanke på att killarna sköter det snyggare som det står om i artiklen. Att det är vanligt att de säljer sex för att kunna få ihop till studier eller jorden runt resor. I de flesta fall är det män som köper sex. Jag tycker det är tragiskt att man ska behöva börja sin kariärr på detta sättet. Men sen finns det de som säljer sex för att de tycker om sex. Och egentligen är ju inte de fel, att de har ett arbete som de tycker om. Men jag gillar ändå inte tanken att någon ska behöva sälja sin kropp för att få ihop de pengar de behöver.

Jag såg ett program på tv:n för länge sedan som rubbade min inställning till det här med att sälja sej själv. I min lilla egna värld trodde jag ju att de som sålde sina kroppar gjorde det för att de var tvugna. Men i detta programmet sålde de sex av egen fri vilja för att de ville det. Och det gjorde att man började fundera på om de gjorde fel, om de verkligen själva vill, vad är felet i det då? Men sedan ogillar jag ändå tanken med att sälja sex. Man förstår inte varför någon skulle vilja göra det. Men det är inte upp till mej att förstå allt tro jag. Jag kan förstå om man går så långt att man säljer sex för att kunna överleva. Men jag inte förstå att man säljer sej själv för en jorden runt resa, man måste också förstå att man inte alltid kan få allt. Att livet ser ut på det sättet att det inte är meningen att man ska få allt man pekar på. Och om jag hade haft möjligheten att sälja mej själv för något som jag längtat efter i flera år är mitt svar NEJ!

Jag tycker egentligen att detta med att sälja sej själv är en svår fråga. Visst gör alla vad de själva vill med sin kropp, men för mej är det är sjunka väldigt, väldigt långt ner under ytan. Men de som säljer sina kroppar ser det ju naturligtvis inte på det sättet. De ser det på det hela på ett helt annorlunda sätt. Och egentligen kanske det bara handlar om att jag är en moralkärring som har lärt mej att vissa saker gör man inte och vissa saker ska se ut på ett visst sätt.

5 kommentarer

  1. Bra inlägg….

    Sen måste jag inflika att unga människor som säljer sig själva innerst inne mår skit! Det sätter spår i dem för all framtid. Blir riktigt ledsen när jag tänker på det.

    Överlag är det ju drogberoende människor på gatan som säljer sig för att finansiera sitt missbruk, det kan vi nog aldrig komma ifrån.
    Upprörande är ju som du skriver när människor gör det för att ”köpa” det som de vill ha! SKRÄMMANDE!

    Kram på dig gullan!


  2. Att sälja sig själv kan nog aldrig leda till något positivt. I alla fall tror inte jag det…


  3. Sen, när man åker jorden runt och de som inte vet att man säljer sex frågar vart man fått pengarna ifrån.. ”Jag säljer sex” Inte alla som tar det svaret bra. Det är ju inte lika självklart som det kan vara för en själv, för en som säljer sex. Men att göra det för sin egen överlevnad tycker jag är en helt annan sak. Man måste ju få pengar på ett eller annat sätt. Jag är inte FÖR prostituerade men alla har vi ju våra egna liv att ta hand om och vårda. Vill man sälja sex så trivs man nog också med det, antar jag. Så då får dom väl hålla på haha ;)


  4. Bra skrivert.
    har dock inte läst artikeln. Men jag anser att om en vuxen man eller kvinna vill sälja sin kropp så varesgod. Själv skulle jag aldrig göra det för alla pengar i världen.

    Visst många gör det för att betala sitt drogberoende och det är ett problem i sig.

    Denna frågan kommer alltid att vara het och det kommer alltid finns folk som köper och säljer sex. Oavsett lagar.

    I alla fall ha en bra kväll nu Kram


  5. Haha, det ser ju ut som en dammsugare ju ;D förstår naturligtvis att det han gjorde inte var att dammsuga utan han blåste in dem i den där maskinen. men det är ju nästan samma sak ;)



Kommentera

