h1

Tacogryta

oktober 18, 2008

Jag älskar att testa nya maträtter. Det är ganska ofta som vi testar nya maträtter här hemma. Det är roligare eftersom det blir variation på maten. Så idag ska vi testa detta här hemma. Receptet är taget härifrån.

 

400g falukorv

1 st gul lök(ar)

1 msk tacokrydda, mix

2 burk(ar) krossade tomater

2 msk tomatpuré

1 msk socker

3 dl majskorn

1 msk matolja

Tillagning

1. Fräs hackad gul lök i en stor gryta och tillsätt tacokryddmix. Tillsätt sedan krossade tomater och tomatpurén, låt koka ihop ca 5 minuter. 

2. Lägg i den strimlade falukorven, socker och majskornen, låt sjuda i ca 5 minuter. 

3. Servera med klyftpotatis eller varma nachochips.

3 kommentarer

  1. Ja synd näär det blir såå,det hade tydligen varit dubbelkals en kompis till dom deras dotter fyllde oxå år,och hon hade jättemånga barn där,kan ju hoppas att min tös kompis inte kände så mkt av det:(
    DET SÅG VÄLDIGT GOTT UT HÖRRUU..
    Måste nog kika om du har mer reccept ute på din blogg,älskar att få inspiration an nya matideer jag oxå..kram


  2. Jag tycker också det är kul att testa nya maträtter men nu har jag haft en längre period då jag inte gjort det så mycket.. Det såg och lät väldigt gott ut iallafall, något man kanske ska testa!!
    SV: Du har så rätt, jag får se det positivt, ett helt nytt fräsht badrum hade egentligen inte varit helt fel =)


  3. Det måste jag testa nån gång! :D



Kommentera

