h1

The girl next door (2007)

oktober 17, 2008

The girl next door (2007)

Handling: Den handlade om 2 systrar som får flytta hem till släktingar efter att deras föräldrar har omkommit i en olycka. Meg den äldsta flickan blir torterad, först är det med ord sedan blir det värre och värre under hela filmen. Flickan blir inlåst i källaren där hon blir misshandlad både fysiskt och psykiskt. Filmen är hemsk med tanke på att det inte är blodig men man känner ändå smärtan den tjejen får utstå. Filmen har hänt i verkligheten därför är den ännu mer otäck eftersom man kan sätta sej in i filmen på ett helt annat sätt än i en påhittad historia.

Betyg: 4 av 5. Jag rekommendera starkt den filmen. Det är en film som stannar kvar länge efter att man sett den. Det finns en komedi med samma namn, men detta är alltså INTE komedin med det namnet.

6 kommentarer

  1. Den där har jag sett, oerhört stark film och så var den baserad på sann historia med huva.. Ja, den var väldigt bra..
    SV: Ja, visst är han underbar =) Ha en fin dag!


  2. Oj! En film som jag missat! Trodde jag sett allt. Den ska jag hyra och titta på när barnen lagt sig! Men, fan de går ju aldrig och lägger sig längre he he he he

    Trevlig ffedag på dig vännen!


  3. Hej
    Jag såg den här filmen oxå för ett tag sen. Jag och min sambo satt och lipade….en helt underbart hemsk film. Jag tycker alla borde se den och lära sig något av den.
    Den får toppbetyg av mej.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Malin


  4. […] Handling: Den är för det första verklighetsbaserad. Och det är en grym historia. Nu är denna filmen så slående lik rysaren The girl next door, som också är verklighetsbaserad så jag tror att dessa två filmer är tagna från samma historia. I denna filmen är det en rättegång genom filmen vilket det inte var i den andra. I The girl next door är tortyren mer synlig, man får se mer blodiga och grymma händelser än vad du får i denna. I denna får du se en mer psykisk terror samtidigt vilket du egentligen inte får i The girl next door. Men eftersom jag sett första filmen så visste jag ju vad som skulle hända. Det handlar om 2 flickor som blir bortlämnad hos en ensamstående mamma med 6 barn. Och där blir den äldsta flickan hemskt illa behandlad. Läs min recension om The girl next door med. […]


  5. denna filmen ska jag se i morgon fick höra den av en kompis att den var sjuk.. får se vad det är ör någon film. // Ridde


  6. Såg den här filmen för ett tag sen och kunde inte sluta gråta av all smärta hon fick ta emot. Usch vilken fruktansvär film.



Kommentera

