h1

Lås och kasta bort nycklen!

oktober 14, 2008

Jag måste säga att jag tycker att det är enormt skönt att Christine Schürrer komma att sitta bakom lås och bom väldigt, väldigt länge. För mej skulle de gärna få kasta bort nycklen. Och det strider väll mot mina principer om att man ska få sona sitt brott och sedan gå fri som människa och få börja om sitt liv igen. Men hon dödade 2 små oskyldiga barn, och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad som cirkulerade i hennes huvud den kvällen. Hur kan man vilja skada två barn och dessutom vara frisk/klar i huvudet. Hon är tydligen inte ens psykisk sjuk, och det får mej att rysa. Tänk vilka otäcka människor det finns, tänk framför allt vad människan är kapabel till. I mina ögon är hon sjuk, det är bara sjuka människor som kan göra det hon gjort. För mej är det bara sjuka människor som kan göra något sånt.

Men på sätt och vis kan man glädjas av att hon inte var psykisk sjuk för hon kommer att få det tuffare i fängelset än på psyket. Så för hennes egen del är ett fängelsestraff det rätta. För jag har svårt att tänka mej att hon kommer att vara omtyckt ens där inne. Speciellt skönt måste det vara för föräldrarna, de fick upprättelse. Även om de aldrig mer kommer att få träffa sina barn så måste det vara skönt att den människan som gjorde detta hemska sitter bakom lås och bom! Jag har tyvärr inte förstått händelseförloppet riktigt. Om hon gav sej på mamman eller barnen först. Egentligen har det ingen betydelse, men man funderar ju ändå på vad det var som fick henne att ge sej på två små försvarslösa barn. Det som hände i Arboga ska inte få hända. Men tyvärr gjorde det de, och det är nog inget som hade gått att förhindra endå eftersom det inte verkade som om Emma känt sej hotad av henne tidigare.

4 kommentarer

  1. Jag begriper inte heller hur man kan vara kapabel till att döda två små barn. Håller med om att nyckeln borde slängas bort.


  2. Tycker också att det är bra att hon hamnar i fängelse och inte på psyket.
    En sån människa vill man inte ha fritt i samhället.


  3. Nej, vem kan begripa något sådant? Skönt hon ska utvisas ur landet dessutom.


  4. Jaa äntligen! Nu är hon där hon ska.. Satmaran.



Kommentera

