h1

BloggTIPS!

oktober 14, 2008

Jag hittade en blogg igår, om man är medberoende som mej känner man nog igen sej mycket i den bloggen. Jag har under åren skrivit väldigt mycket om mitt medberoende i olika bloggar. Tyvärr allt jag skrivit är inte kvar, men det finns en hel del i den här bloggen med. Men jag har skrivit mest om mej själv, det jag upplevt osv. Men denna bloggen tar upp olika fakta grejer, som hur du hanterar olika saker. Och kan vara enorm hjälp för många, så är du medberoende eller lider av panikångest är den bloggen värd ett besök. Det tog väldigt lång tid för mej att förstå att mitt betende var typiska för en medberoende. Jag började blogga för att se om jag var annorlunda eller för att få bekräftelse på att mina åsikter inte var annorlunda. Under de här åren som jag bloggat har jag växt otroligt mycket som människa.

Idag förstår jag att jag INTE är ensam om att känna som jag gör. Jag har bearbetat mitt liv på ett sätt som jag aldrig klarade av att göra när jag var 18 år och när jag gick hos psykolog en gång i veckan. Även om jag känner själv att jag är långt ifrån klar med att lägga vissa saker bakom mej är jag betydligt mycket starkare nu än när jag började blogga. Det jag i största del har lärt mej är att säga nej, att säga nej till pappa när han kommer på fyllan och vill låna pengar, att säga nej till att han inte får komma in om han är full. Och allt det där kunde inte jag innan jag började blogga. Så jag hoppas att bloggen kommer att lära andra människor det som jag fått lära mej. Och det viktiga är att framför allt veta att man inte är själv, att det finns andra där ute som förstår dej.

3 kommentarer

  1. Det är ju väldigt svårt att komma till insikt med att det kan finnas någon som förstår mig. Någon som aldrig haft några motgångar kan ju inte förstå mig på det sättet som en person med mycket i bagaget kan. Jag har iaf svårt att förstå/tycka att det finns de som faktiskt kan förstå mig om jag bara tillåter dom… Jag tror inte att sådana personer finns.


  2. Hej hej

    Bra inlägg! Får en att tänka till!
    Ja jag vet att det var dyra saker på den sidan. Anledningen till att jag hittade den var just att jag googlade på de kryddorna. Dom hade dem så kryddor var det enda jag köpte. VILL ju ha massa annat oxå men denna månaden hade vi en sån där ”totalt alla lån, telefon, el bla bla månad”….hi hi hi.

    ….och sen har jag redan handlat för mycket. mer än jag har råd med….

    Kramet/


  3. Oj jag glömde….

    BALL design på bloggen!

    Kram



Kommentera

