h1

Min flicka gör mej så stolt!!

september 8, 2008

Min flicka gör mej så stolt! Många gånger om dagen värmer hon mitt hjärta. I helgen berättade hon att de fått välja vilka de ville sitta med nu när skolan började. Och då berättade hon även att det fanns en kille i klassen som var lite utstött, som aldrig någon ville sitta med eller leka med på rasten. Och så sa hon: Men du mamma, då skrev jag hans namn, för ingen ska känna behöva känna sej utanför. Och mamma vet du vad glad han blev när han fick höra att jag valt han. Såna saker får mitt hjärta att värmas till kokande nivå av glädje. Jag har under hela hennes uppväxt talat om för henne att man aldrig får låta någon känna sej utanför och att alla är lika mycket värda. Det var en sån otroligt fin gest att man blir precis rörd.

Jag har alltid sagt att man vinner i längden på att vara snäll och hjälpsam och absolut bara vara sej själv. Och genom åren kommer det att visa sej på ett eller annat sätt. Man får det bekräftat att man gjort något bra för någon annan. När min flicka såg att den här killen i klassen blev så glad för att hon gjorde så, blev ju Ebba glad med. Det är enorm härlig känsla att få göra någon annan glad.

Jag är stolt över dej gumman.. Och lite över mej själv med faktiskt för att DU är MIN flicka!!

10 kommentarer

  1. Helt underbart när barn gör sådana här saker.
    Du har all rätt att känna dig stolt! Innebär att du gör allt rätt!!!!

    Häsla henne från bloggtant Susanne och säg att jag oxå är stolt över henne!

    Kramet/


  2. Aaaaw, så fint :) Du ska vara stolt över henne! :)


  3. Vilken klok flicka du har! det är verkligen inte så många som tänker som hpon gör redan i den åldern.
    Kram!


  4. Men gu.. Jag blir alldeles rörd. Älskade lilla Ebba. Fan va underbar hon är… förstår att du är stolt….


  5. Ja det förstår jag att du blev stollt över det skulle jag me blivit


  6. Jag har alltid själv varit sådan som din dotter, se till att alla är med, lämna inga utanför. Hjälpte en mobbad kille i klassen med en som hela tiden skulle vara på å slå på honom å all var menat som ett ”skämt” men jag såg på den utsatta killen att de inte alls var så kul. Och allt som krävs är att någon gör något för någon annan och allt blir bättre. Tycker det var väldigt fint gjort av din flicka av så ung ålder att göra så. Man vinner så mycket själv av att hjälpa andra….
    Och du har ju verkligen inte misslyckats som förälder när du har en sådan bra töös ;)


  7. ååh jag fick nästan en tår i ögat, ibland kan de små vara så otroligt fina – underbart!


  8. Grattis på födelsedagen :) Ett år sen blir du tant.. Sorry alla 30 ++++ …


  9. en liiten uppdatering, du har ju fyllt år och allt(tjuvläst dina kommentarer).


  10. Hallllåååå!

    Uppdatera KVINNA!
    Saknar dina inlägg ju!

    Kram



Lämna en kommentar