h1

Dunderförkylning och ett fett lönekonto!

augusti 25, 2008

Jag vaknade i fredags med världens förkylning och dunder täppt i näsan. Frös och hade feber, låg i sängen nästan hela dagen. Visste att jag hade en tuff helg med en massa jobb framför mej så jag började få panik det sista jag ville var att sjukanmäla mej. Men med nässpray och alvedon har jag även klarat av denna helgen. Men när jag gick från jobbet igår efter mina 13 timmars dubbelpass var jag helt slut. Har sovit som ett barn inatt. Men är ändå stolt över mej själv att jag klarade av det.

Min chef ringde i fredags och sa att jag fick en månad förlängt på rad så nu har jag jobb till slutet av september och ingen är gladare än mej. Det ska bli riktigt skönt med en månad till. Jag blev faktiskt överlycklig, precis lika överlycklig som när jag kollade kontot idag på morgonen. Den lönen var helt underbar, den innebar 3000 kr mer än vad jag räknat med. Det var verkligen lön för mödan kan jag säga.

Så nu har jag skickat efter ett par jeans som belöning till mej själv, tyckte jag var värd det efter denna månaden. Och Ebba ska få sitt efterlängtade skrivbord till sitt rum. Hur kul som helst. Nu är jag ledig i 2 dagar, så jag ska ägna de dagarna åt att städa upp här hemma efter barnens bus i helgen när mamma jobbat. För när mamma inte är hemma leker de överallt och ingenstans, ja överallt förutom på sitt rum.

Ha det bra sålänge

2 kommentarer

  1. Jag får min lön för mödan nu i dagarna jag oxå å jaaa jag håller med dej!

    Verkligen lön för mödan!

    Så underbart att jag har fått jobb igen, men det gör ju att man inte har lika mycket tid med bloggen… Hmmm

    Kram!


  2. Å grattis det var skoj.



Kommentera

