h1

Min vanliga jävla otur!!

augusti 21, 2008

Min vanliga jävla otur har helt klart tittat fram igen. Jag undrar när jag ska få slippa vara otursföljd av en massa demoner som vill mej illa. Va har jag gjort för att förtjäna all otur jag har. Vi skaffade boxer, hade det ett bra tag, sedan band vi upp oss ytterligare på 1 år när vi tecknade Canal digital, en månad efter går digital boxern sönder. Och garantin på boxern hade gått ut. Här stod vi då och fick betala ca 450 kr i månaden men ändå var utan tv-kanalerna. Då kom erbjudandet från Telia att man kan kunde teckna ett abonomang med dem med gratis i ett helt år. Passade ju perfekt eftersom jag fortfarande hade 10 månader att betala på Boxern. Nu denna månaden är det sista månaden jag betalar till Boxer. Jag var överlycklig och band upp mej på Telia.

I 2 veckor har jag funderat på hur jag ska göra för att kunna ta med mej kanalerna in till sovrummet när jag går och lägger mej. Köpte en ny sladd men den var förkort, då den längden jag behövde var slutsåld. Fick tag på rätt sladd efter en vecka och kunde nu för 2 dagar sedan stolt bära med mej digitalboxern och lägga mej i sängen på kvällen och titta på tv:n. Ingen var stoltare än mej. 2 HELA jävla kvällar höll den lyckan i sej. Eftersom sladden låg över golvet över natten, tror ni inte då att jag vaknade med en duns i natt. Jo hunden hade ner digital boxern och den sprack. Jag fick svårt för att sova och började oroa mej för hur jag skulle göra nu. Tur jag jobbade hela helgen eftersom jag skulle vara utan tv:n. Men synd om barnen…

Till slut steg jag upp och kopplade ihop allting vid 5 i morse, och tror ni inte att den funkade, fast det fattades plastbitar till den. Helt sjukt men så glad blev jag. Men tänkte jag behöver ju ändå en ny, gick in på Telias hemsida och kollade lite och ser till min fasa att en ny digitalbox kostar 1700:- kr. Det kan jag se mej om i stjärnorna. De pengarna har inte jag… Tänkte jaja, den får väll vara halv då eller nått. Den funkar ju iallafall. BRAK!!!! Då va det katternas tur att välta ner den… Nu är den svart!! Inte ett liv i den.

Vi har ingen tv att titta på och vi får hoppas att det finns någon form av garanti annars är vi nog det enda hushållet i sverige som inte har en tv att titta på, för jag har inte råd att köpa en ny så är det bara… Och inte råd att teckan mej på ett nytt abonomang.

När ska min otur sluta förfölja mej???

8 kommentarer

  1. Men vilken gräslig otur. När du fick i gång den och allt… TV är väl så att det räknas in i existensminimum numera så det är verkligen inte roligt för er. Hoppas verkligen du har en försäkring som täcker skadorna!


  2. Znogge>> Ja tv:n är hel men digitalboxen därimot den är av sopor nu. Varför ska de vara så dyra. Jag får ägna mej åt att titta på en massa dvd, men det tröttnar man ju snart på. Hoppas att telias garanti är kvar! :)


  3. aaaaw, det låter verkligen inte kul :( själv tittar jag sällan på tv, men jag vet hur jag blir när uppkopplingen strular…


  4. Aj aj aj aj…ja, vad ska jag säga?
    Tycker synd om dig! Jävla skit. Hoppas du har drulle försäkring. Håller med dig dock, hur fan ska man klara sig utan TN!

    Hoppas allt löser sig. Tänker på dig!

    Kramet/


  5. Det var inte roligt hörru…
    Jag hoppas att din tur vänder snart och att allting löser sig till det bästa för dig!

    kram


  6. Hej

    Har en utmaning på min sida till dig!

    Kram


  7. usch. Fan vad arg man blir på sånt.. Du borde ju ha garanti. Annars ere ju konstigt… Blä!


  8. Till dig från mig:

    http://tonarsmorsa.se/2008/08/24/nominera-lasvarda-bloggar/

    Kram!



Kommentera

