h1

Lider mot sitt slut!

augusti 18, 2008

Mina jobbpass börjar lida mot sitt slut och hösten känns oviss. Även om jag kommer att vara kvar som springvikarie är det ju långt ifrån samma sak som att ha sitt schema. Men alla undersköterskor måste börja där för att få en fast tjänst inom ett par år. Att jag gett 100% känns bara bra, det känns bra för mej själv eftersom jag visat att jag kan, jag finns! Jag hoppas att de kommer att behöva mycket hjälp för jag kommer att sakna det arbetet, jag trivdes verkligen där. Och kan med handen på hjärtat säga att det är det enda jobbet jag haft som bara känns så rätt.

Jag har visat vad jag kan och jag har haft turen att få vara kvar som springvikarie, arbetskamraterna har gett mej mer ros än vad jag fått på någon annan arbetsplats, man har verkligen kännt att de uppskattat mitt jobb. Och det känns skönt, men nu börjar dagarna på schemat rulla ner och det känns vemodigt.

Men samtidigt får jag mera tid till körkortet, det körkortet som är så efterlängtat..

Ha det bra alla ni där ute..

3 kommentarer

  1. Förhoppningsvis kan det leda till en hel del jobb. Det brukar oftast bli så.
    Lycka till med körkortet!


  2. Hejsan

    Allt ordnar ska du se. Inom vården brukar det väl annars finnas rätt mycket jobb? Flytta dit där jag bor vettja….här finns massor.

    Lycka till vännen!


  3. Hoppas att det löser sig med jobb. Jag avr aldrig arbetslös när jag jobbade på södergården som springvikarie.
    Och du lycka till med körkortet det är guldvärd när man har det.



Kommentera

