h1

Mord eller självmord?

juli 15, 2008

För någon dag sedan hamnade jag på en sida av en slump som har satt sej hårt hos mej. Har inte kunnat släppa detta. Det är så fruktansvärt hemskt, och det måste vara hemskt att vara mamma och inte veta vad som egentligen har hänt sin dotter. Det är klart att efter att ha läst många gånger kan man ju förstå att mamman tror att hennes dotter blev mördad på det där behandlingshemmet. Jag menar om hon var barfota när hon hängde sej i trädet, varför var hon inte smutsig under fötterna? Det verkar ju mer som om hon var upphängd. Och hur kom strypmärkerna dit? -Läs själva-

Sedan samtidigt måste det vara enormt jobbigt för en mamma att aldrig få klarhet i vad som hände sin flicka. På något sätt måste det försvåra processen att kunna gå vidare och acceptera. Visst flickan skrev ett brev som föräldrarna fick 2 månader efter. Men om en flicka mår dåligt kan man ju skriva hur många brev som helst i ren panik. Jag vet att jag gjorde det när jag mådde som värst i min ungdom, men jag lever ju i dag. Brevet var skrivit i hennes dagbok så det behöver ju inte innebära att hon att det faktiskt VAR ett självmordsbrev i den bemärkelsen.

Jag kan inget annat än att hoppas att föräldrarna får klarhet i vad som hänt deras dotter, för att på något sätt kunna gå vidare. Detta fallet berörde mej oerhört mycket. Iofs brukar jag bli berörd av mycket.. Men detta satte sej på hjärnan och vägrade försvinna. Och nu delar jag med mej så ni får läsa själva, så ni får bli berörda precis lika mycket som mej..

9 kommentarer

  1. Det är ju verkligen lättare att hantera någons död om man får svar på sådana frågor som varför hon inte var skitig under fötterna, och strypmärkerna… Det är fruktansvärt svårt att acceptera situationen annars, om man inte är helt övertygad om att hon faktiskt gjorde det själv.
    Det är många gånger jag har skrivit i min privata dagbok att man kanske inte borde vara i den här världen. Jag tror att det är vanligt hos tonåringar så det ska man inte lägga för stor vikt på men ändå vara uppmärksam emot.


  2. Usch ja det är så hemskt….en förälders värsta mardröm…..

    hoppas du får en mysig onsdag kväll/


  3. Usch vad gräsligt och vilken fruktansvärd ovisshet att leva med.

    Hoppas allt är bra med dig och att du har en lika fin sommar som jag!

    Hej.
    ->Mangan.


  4. Ovisshet är alltid svår. Vad det än gäller.


  5. Läskigt!


  6. ett nytt inlägg ifrån din sida skulle inte sitta fel ;) Men förstår att du inte pallar haha


  7. Hej vännen! Long time-no see! Hoppas sommaren behandlat dig varligt och varmt!

    Ja, jag har läst om Felicia vid många tillfällen. Av någon anledning hamnar jag på den sidan åter och åter igen! Vad fruktasvärt att osm förälder leva med en ovissheten! Kram till dig och flickorna!


  8. Fattar inget egentligen? Hur kommer det sig att det bar li ”erlagt” så. Det är ju sjukt? Får det gå till så. Det jag läst märker man ju klart och tydligt att det är ngt som är fel. Eller iaf misstänker man det och man borde gå vidare med det så klart. Men inte. Ja du. konstigt land man lever i bland.

    hoppas att allt e bra med dej annars.

    Förlängesen vi sågs nu. Mars typ? Sorgligt.

    Kramar till dej


  9. […] personen i fråga hade skrivit en kommentar och lämnat denna länken. Ett inlägg som jag skrev om felicia och vad svårt det måste vara som mamma att aldrig få klarhet i vad som hände sin lilla flicka. […]



Kommentera

