h1

Klagar inte..

juli 8, 2008

Idag är en sån dag som jag jobbar 13 timmar, med en rast på två timmar mellan 16.00-18.00. Ett sånt pass gör att man är helt slut dagen efter, eller iallafall är jag det. Jag har haft ett sånt pass två gånger nu på 4 dagar. I ett normalt schema där jag jobbar är man ledig tre dagar efter ett sånt pass. Men inte jag då jag jobbar imorgon med. Fast kväll iofs så jag får iallafall sovmorgon. Men normalt sett är jag så trött nu så jag skulle kunna gå och lägga mej direkt nu, men måste tillbaka och arbeta igen om 1½ timme. Trött i huvudet och i benen..

Men försöker trösta mej med att det blir en väldigt bra lön i augusti och det funkar faktiskt. Då jag bestämt mej för att köpa något till mej själv för en gång skull, som ett par byxor kanske. För det behöver verkligen jag. Och jag klagar inte att jag får arbeta så mycket så att hela jag är supertrött, jag är mest glad över att ha ett tillfälligt jobb som kanske med lite tur kan leda till förlägning. Om inte iallafall vikarie.

Hoppas ni där ute har det bra!!

3 kommentarer

  1. Oj! Det låter väldigt tufft. Jobba i 13 timmar… *skakar på huvudet* Undrar om det verkligen är enligt reglerna att du jobbar dan därpå? *funderar*


  2. Det är bra att arbeta mycket, bara man aktar sig för att gå in i väggen. Plånboken känns fin sedan efter allt slit.


  3. Även om det är ett tufft pass så är det inte fel med ”klirret i kassan”!
    Kram och ha det bra!



Kommentera

