h1

En stolt piercad kärring!

juli 6, 2008

Idag är det 8 dagar sedan jag bestämde mej bestämt för att sätta en piercing i ansiktet. Reaktioner var väll blandade, innan mamma hade vant sej tyckte hon inte att det var fint. Men min värsta fasa var nog ändå att folk skulle tycka att jag var för gammal, precis som min äldsta dotter sa.. Men en kärring med hål i läppen. Men sedan tyckte hon nog att det blev fint. Min mamma med, hon säger att ingen kunde passa i det bättre än mej. Nu har svullnaden lagt sej och jag har inte ont längre..

Och behöver jag säga att ingen är stoltare än mej, främst för att jag faktiskt vågade. Jag gjorde en piercing när jag var 17 år i näsan men tog bort den när jag skaffade mitt första barn, men det är inte riktigt samma sak eftersom jag var så ung och då vågade man mer. Nu är jag mest feg för allt som ska göra ont, även fast jag fött barn och borde klara den värsta smärta man kan tänka sej.

Men nu efteråt tror jag aldrig jag kommer ta ut det, efter 8 dagar har det blivit en del av mej.. En del av mej som jag är STOLT över. Så jag är en stolt piercad kärring säger jag som svars till min dotter. Även om jag vid 28 års ålder inte skulle vilja kalla mej kärring!

3 kommentarer

  1. Från en kärring till en annan;-) Ibland skulle jag vilja ha en tatuering…
    Kram och god natt!


  2. Jag har också piercing i läppen. Den har svullnat några gånger på det 1½ året som jag har haft den. Och då har läppen varit så tjock så att jag nästan velat ta ut den. Men när jag har tänkt på det, att ta ut den och låta det vara, så har jag inte velat. För den är en del av mig och inget man vill ta bort. Dessutom så tycker jag att den lyfter mitt utseende haha.
    Visst, det hör väl till ungdomen att pierca sig. Men jag tycker det är coolt med kärringar som har det haha


  3. vart sitter piearcingen?? själva har jag tagit ut min.. så det är bra ett stort fullt gapande hål påöverläppen… fullt. men smycket skrapade upp tandköttet på mig.. tyvärr



Kommentera

