h1

12 barn? – Nej tack!

juni 26, 2008

Lesley Ware är 40 år och 12 barns mamma. Hon har varit gravid sammanlagt i 110 månader.  Att uppfostra 12 barn kan inte vara lätt, jag tycker det är svårt med 2 barn ibland. Det svåraste av allt är nog endå att få tiden till att räcka till. Tandläkartider, bvc tider, kvartsamtal mm. Tänk då hur det vore för henne med 12 barn. Jag skulle i ärlighetens namn aldrig vilja ha 12 barn. Jag tycker att det räcker med de två stycken jag har. Att umgås och få tid med alla 12 barnen måste vara enormt tidspressande. Men samtidigt beundrar jag henne, hon måste vara stark och ha en enorm vilja.

Man måste vara högljud för att bli hörd säger hon. Och det har jag inga problem med att tro på. Här hemma kan jag tycka at ljudet är för högt ibland. Speciellt när det spelar över för båda barnen samtidigt, eller när de leker lekar ibland. Jag vill nog inte ens tänka på hur det är hemma hos henne då. Måste vara enormt höga ljud. Men klarar hon av det, beundrar jag henne för det. Men för mej räcker det med två barn, MAX tre barn om det skulle bli så någon gång i framtiden. Men 12 barn.. Nej tack!

4 kommentarer

  1. Den Amerikanska familjen Duggar, har 10 pojkar och 7 flickor, den yngsta är nio månader. Modern Michelle är 42 och pappan Jim Bob är 43 och de väntar sitt 18.e nyårsdagen 2009. Barnen har kommit i genomsnitt var 18 månad, sedan den första sonen 1988.
    Jag förstår heller inte tjusningen med alla dessa barn. Såg ett program om dem på Discovery och det kräver ett väl inrutat liv, där de äldre barnen tar hand om de yngre.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Duggar_family


  2. När ens egna barn börjar bli tillräckligt gamla för att skaffa barn då bör man nog tänka på att det är dags att sluta skaffa egna barn som förälder!


  3. å fy fan vilket liv säger jag bara hon måste ha gåt runt med babyspya på sig de senaste 20 åren…härligt


  4. Det gäller att uppfostra den första…



Kommentera

