Archive for 25 juni, 2008

h1

Det ska bli ett sant nöje att döda dej!

juni 25, 2008

Det ska bli ett sant nöje att döda dej av Magdalena Graf

Under ett par dagar har jag lyssnat på ljudboken Det ska bli ett sant nöje att döda dej. Den boken grep mej redan från början. Den boken är helt underbar. Att någon har levt så är helt otroligt. När jag lyssnade på boken gjorde jag det med sån inlevelse att det inte var långt borta från att tårarna rullade nerför kinden. Man målade upp hur hennes verklighet måste ha varit och varenda ord sögs sej in i kroppen. Hennes rädsla var nästan så man kunde känna den samtidigt som man inte hade en anning om hur det måste varit att uppleva det som hon upplevt. Att behöva fly hela tiden måste vara enormt påfrestande, att inte bara ha sej själv utan sitt barn på axeln måste vara ännu värre.

Har ni inte läst denna boken rekommendera jag den varmt, för det är en bok som griper en från början och släpper inte taget om en någon gång.

Mitt betyg>> 5 av 5

h1

Amy Winehouse bryr sej inte mycket om sitt liv.

juni 25, 2008

Amy Winehouse är lungsjuk, när bilden är ovanför togs hade hon precis blivit utskriven från sjukhuset. Och med det enligt Aftonbladet firar hon med en ciggarett. Jag blir lite förbryllad, tjejen är inte mer än 24 år och så lite rädd om sitt liv. Att hon inte tar sin sjukdom mer på allvar är för mej obegripligt. Sjukdomen kan utvecklas till emfysem om hon inte slutar att leva det livet som hon tidigare har levt.

I augusti 2007 låg Amy inlagd för att ha tagit en överdos. Hon har tidigare haft problem med ätstörningar och deprission. Mer info om henne kan ni läsa här. Att vara kändis medför nog mer psykiska problem än för andra. Även om det är liv de valt själva tror jag inte att de räknat med att det ska bli som det blir när de väll är kändisar. Och därav tror jag att dessa problem som Amy har är väldigt vanliga bland kändisar. Även om det är synd att hon i stort sett kastar bort sitt liv på skit.

Ännu mer tragiskt är att hon faktiskt tydligen inte ens bryr sej om ifall hon dör eller inte. Hade jag fått den diagnosen hade mitt liv varit för starkt, jag hade gjort allt för att mitt liv inte skulle ta slut vid 24 års ålder. Men då ser ju mitt liv betydligt mer annorlunda ut än hennes. På kort tid har hennes kropp förvandlas kraftigt. Man kan knappt tro att det är samma människa..

h1

Graviditetspakten var bara en slump.

juni 25, 2008

En av ungdomarna har gått ut med och sagt att graviditetspakten inte var en pakt utan helt enkelt en slump. Rektorn på skolan hade uppmärksammat problemet när 17 tjejer hade blivit gravida. Vanligtvis är det bara ca 4 år varje år som blir gravida. Men jag tror det mycket väll kan vara en slump, sen är det ju så att skaffa en något skaffar alla det. Och det är ju inget de behöver ha startat en pakt för heller. Sedan hade tjejerna bestämt sej för att hjälpas åt att ta hand om barnen under skoltiden och hjälpa varandra att avsluta skolan. Och det tyder ju egentligen bara på att de skulle vara empatiska mot varandra. Och det är ju en god egenskap.

Om det nu är såhär, hur det egentligen ligger till får vi nog aldrig veta. För har det varit en pakt har den blivit enormt nedtystad. Och kanske det från början var en pakt, men sedan ångrade de sej och kom själva på hur dumt det lät och det är ju isåfall bara possitivt.

17-åriga Lindsey Oliver, som intervjuades tillsammans med sin 20-årige pojkvän Andrew Psalidas i tv-bolaget ABC:s program Good Morning America, säger att hon blev gravid av misstag – trots att paret använde preventivmedel.

Och det är ju inget nytt att man kan bli gravid trots preventivmedel, men annars kan de ju bara ha sagt så eftersom det låter bättre. Men som sagt hur det låg/ligger till får vi nog aldrig veta.

Andra inlägg om graviditetspakten