h1

Min midsommarhelg!

juni 22, 2008

Midsommarafton

Dagen började med att vi städade för fullt eftersom en kompis till oss och hennes kille skulle komma. Sedan kl 1 kom pappa eftersom vi bestämt med honom att han kunde komma och äta midsommarmat med oss. Sill och potatis förståss. Efter maten fortsatte jag och städa och pappa började busa med barnen, rätt som det var låg den största och pappa i diskmaskinen. Av alla ställen att trilla på trillade de rätt över diskmaskinen och luckan som stod öppen vek sej. Nu klarade sej diskmaskien någorlunda bra, och far och barnbarn med sm tur väll var. Sedan vid kl 17.00 kom besöket, vi satt och småpratade lite innan vi gick till mamma och hennes man. Där grillade vi och satt och pratade och hade det jättetrevligt hela kvällen.

Lite senare på kvällen busade min lillebror med hundarna och trillade och skadade det knät som han tidigare hade haft problem med. Och det svullnade upp och hade fick skitont direkt, kunde inte stödja på benet. Så han sov hemma hos mamma på natten. Vi gick hem och la oss allihopa vid 00.00 tiden, vi var supertrötta efter en heltrevlig dag.

Midsommardagen

Började med att vi steg upp, jag väckte besöket och sedan åkte vi och handlade. Vi handlade middagsmat som vi kunde äta tillsammans innan de begav sej, Tacoröra med chips blev det. Sen kom min syrra och skulle klippa mej och min kompis innan vi åker upp till vätternfestivalen på fredag. Jag toppade det och klippte luggen lite mera. Efter det åkte de hem och jag såg fram emot en lugn hemma lördag framför tv:n, men sen ringde mamma och frågade om inte vi kunde köra in min lillebror till akuten för han kunde inte ens stödja på benet. Så snäll som man är tackade jag ja, mamma tog barnen och vi for iväg till akuten med min lillebror. Och där satt vi i 5 timmar. Det var röntgen och det var tappning på vätska.. Och sen fick vi beslutet att vi skulle åka hem över natten och komma tillbaka imorgon för operation. Kl 22.00 var vi hemma, då var vi så trötta så det var direkt i säng.

Söndagen

Vi steg upp kl 9 eftersom mamma ringde och väckte oss och undrade om vi kunde ringa in till akuten och bestämma en akuttid och det gjorde jag, men det var så fullt på akuten idag att de skulle återkomma och det gjorde de efter en timma och de sa att han kunde äta frukost innan. Vilket betydde att vi inte skulle kunna komma in de närmaste 6 timmarna. Sedan lekte jag med barnen lite satt och spelade tv-spel och sedan kom min syrra och hämtade dem eftersom mamma ville jag skulle följa med henne in i kväll när han opererade sej så hon slapp och sitta och vänta själv. Och här sitter jag nu och väntar på att de ska ringa från sjukhuset så vi kan komma iväg..

Det var min helg det!

2 kommentarer

  1. Men det var väl otur med lillebrors skada. Hoppas det läker snabbt och bra!


  2. Trist med skadan, men jag hoppas allt löser sig! För övrigt låter det som ni haft det trevligt! Söt bild på tesilen!

    Jo, en annan sak… jag är på tiggarstråt. Om du gillar min krönika, skulle jag bli varmt tacksam för en röst. Läs mer här:

    http://tonarsmorsa.se/2008/06/22/sommarkronikor-rosta-garna/

    Kram!



Kommentera

