h1

100 (bra) filmer.

juni 22, 2008

På aftonbladet kan man läsa om de 100 filmer som kommit med på topplistan om de bästa filmerna som gjorts genom tiderna. Och jag måste säga att jag håller inte med den listan för fem öre. På första plats kom Pulp fiction, och det finns betydligt många mer filmer som är bättre än den filmen. Min favorit film Dirty dancing hamnade på plats 65. Jag vet att jag är tjej och en obotlig romantiker, men den borde hamnat längre upp. En film som är jäkligt bra är Purpurfärgen men den var inte med på listan över huvudtaget. Det borde den ha varit, för ingen kan tycka den filmen är dålig. Den är gripande så jag finner inga ord.

Många av de filmerna som är med har jag faktiskt inte en ens sett och har jag sett dem har jag glömt bort dem och det var ju antagligen för att de inte ens är värda att lägga ögonen på två gånger. Klassikern När lammen tystnar finns med på topp 10 och den platsen förtjänar den, för det är med en film man kan se flera gånger. Dock inget roligt eftersom man vet hur den slutar, men spänningsfaktorn är hög på den.

Men sen kanske det är tur att det inte är jag som rankar fram de bästa filmerna då de flesta säkert inte hade hållt med mej.

2 kommentarer

  1. Inte? Här är det riktigt blött! Haha


  2. Purpurfärgen är verkligen asbra, men boken är ännu bättre. Jag får gåshud bara av att tänka på den…



Kommentera

