h1

Hoppas hennes rädsla försvinner..

juni 19, 2008

Som jag skrivit tidigare är jag och min syster väldigt olika till sättet. Dels är min syster väldigt framåt medans jag är mer tillbaka dragen och blyg. Ibland känns det som om hon fick allt av det där och jag ingenting, lite orättvisst att det inte kunde delas upp på hälften iallafall. Nu ju äldre mina barn blir ju mer olika blir de märker jag. Den största ärvde mina gener och blev mer tillbaka dragen och tystlåten och lite halvblyg. Medans den yngsta fick för mycket av den andra personligheten, hon är framåt, hon kan INTE vara tyst och hon är långt ifrån blyg.

Men det största hindret för henne just nu är att hon är så rädd för allting. Hon är väldigt mörkrädd till exempel, men det är jag med. Men jag vet varför jag är det och eftersom man inte vet varför hon är det är det svårare att tala om för henne att mökret inte vill henne illa. Jag tror inte man behöver en anledning till att vara mörkrädd det bara blir så. Igår hade vi ett samtal hon och jag och jag förklarade för henne att det finns inget i mörkret som vill henne illa. Det finns precis lika mycket i mörkret som i dagsljus. Jag förstod att hon funderade lite på mina ord men sa inget. Jag hoppas verkligen att hon inte kommer att fortsätta vara såhär mörkrädd då jag om någon vet hur jobbigt det är att vara det. Jag hoppas att det går över..

2 kommentarer

  1. Äldsta fröken var mycket orolig som liten och rädd för många olika saker! Vi försökte vara så trygga som möjligt men det hjälpte inte. I dag, 21 år senare, är hon en mycket trygg ung kvinna så allt kan förändras och många rädslor försvinna! Det kommer det säkert att göra för din dotter också!
    Kram!


  2. jo den blev så ren och fin så :) den är ju nästan helt ny, så då är det roligare att tvätta :) siffrorna är modellbeteckningar på maskinerna jag jobbar med..

    Apropå rädsla, jag är tjugo år och har aldrig kommit över min rädsla för mörker, men det beror på att ingen tog itu med den när jag var liten..



Kommentera

